نمایندگی آل این وان

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

فهرست مطالب

مگر اینکه به هر حال قصد ارتقای ال این وان خود را داشته باشید، تعویض مادربرد باید آخرین راه حل برای حل مشکلات باشد. تقریباً تمام اجزایی که ال این وان شما را کار می‌کند به آن مدل مادربرد خاص متصل شده و به طور خاص با آن سازگار است. علاوه بر این، فناوری دائماً در حال تغییر است، بنابراین ممکن است نتوانید برد را با همان مدلی که دارید جایگزین کنید. اگر چیزی در مورد مادربرد جدید متفاوت است – اندازه، شکل یا حتی محل شکاف های توسعه – می توانید بیش از یک جزء را جایگزین کنید. بنابراین، مهم است که قبل از تعویض مادربرد، سایر خرابی‌های احتمالی را از بین ببرید.  برای بررسی علائم خرابی مادربرد ادامه مطالب را مطالعه نمایید.

بررسی علائم خرابی مادربرد

علائم خرابی مادربرد ال این وان

برای بررسی علائم خرابی مادربرد اگر به تازگی مادربرد خود را تعویض کرده اید و خرابی هایی رخ می دهد، یا اگر ال این وان خود را برای مدتی در اختیار داشته اید و ناگهان عملکرد نادرستی دارد، ممکن است به طور خودکار تصور کنید که برد خراب است. برخی از علائمی که هنگام تشخیص بد بودن مادربرد باید به آنها توجه کرد، بوت نشدن است. ممکن است all in one شروع به بوت شدن کند اما سپس خاموش می شود. افزایش خطاهای ویندوز یا «صفحه آبی مرگ» از علائم خرابی مادربردها هستند. ممکن است all in one بدون دلیل ظاهراً منجمد شود یا دستگاه‌های متصل که قبلاً کار می‌کردند ناگهان کار نکنند.

عیب یابی خرابی ها و خطاها

برای علائم خرابی مادربرد قبل از اینکه all in one خود را باز کنید و با سخت افزار مشکل پیدا کنید، سعی کنید با تجزیه و تحلیل تنظیمات سیستم و برنامه، مشکل را در سمت نرم حل کنید. وظایف زیر فرض می کنند که می توانید با موفقیت وارد سیستم عامل خود شوید.

این مطلب را از دست ندهید   نحوه کنترل اعلان ها all in one

اگر به نظر می‌رسد که سیستم شما خوب کار می‌کند و ناگهان خاموش می‌شود، روی هر کلیدی ضربه بزنید تا ببینید آیا دوباره زنده می‌شود یا خیر. در این صورت، ال این وان شما می تواند پس از مدت زمان مشخصی روی حالت Sleep تنظیم شود. کنترل پنل را باز کنید و در قسمت Power Options تنظیمات خود را بررسی کنید و آنها را به چیزی راحت تر تغییر دهید.

مشخص کنید که مشکلات سیستم شما از چه زمانی شروع شده است، مانند اینکه آیا اخیراً برنامه جدیدی را نصب کرده اید یا خیر. ممکن است آن برنامه با یک یا چند جزء ال این وان شما سازگار نباشد. برنامه را حذف نصب کنید و ببینید آیا مشکل ادامه دارد یا خیر. اگر اینطور است، از Windows System Restore برای بازیابی به نقطه ای درست قبل از نصب برنامه استفاده کنید.

بدافزارها و ویروس‌ها می‌توانند باعث شوند که مادربرد از کار افتاده باشد. اسکن کامل ویروس همه درایوها و فایل های سیستم را انجام دهید. اگر اخیراً فایل‌های رسانه‌ای یا نرم‌افزار اشتراک‌گذاری را دانلود کرده‌اید، قبل از دانلود، سیستم را به نقطه‌ای بازیابی کنید.

بررسی اتصالات و لوازم جانبی

برای علائم خرابی مادربرد بررسی کنید که آیا سیم برق شما شل شده است، که باعث خاموش شدن مکرر می شود. اتصالات جانبی نامناسب یا شل نیز ممکن است باعث مشکل شود، بنابراین آنها را سفت کنید.

یک هارد اکسترنال، درایو فلش یا سی دی قابل بوت می تواند از بوت شدن صحیح all in one شما جلوگیری کند. CD یا DVD را به همراه درایوهای انگشت شست که ممکن است از طریق USB متصل شوند، از درایو نوری خارج کنید. دستگاه های خارجی از جمله پرینترها و اسکنرها را جدا کرده و all in one را راه اندازی مجدد کنید. اگر این مشکل را حل کرد، ممکن است لازم باشد ترتیب راه‌اندازی را در تنظیمات BIOS خود تنظیم کنید تا ال این وان از این دستگاه‌ها بوت نشود. برای دستورالعمل‌های نحوه تنظیم مجدد BIOS، به دفترچه راهنمای ال این وان یا وب سایت سازنده مراجعه کنید.

این مطلب را از دست ندهید   روشن بودن چراغ مادربرد و روشن نشدن ال این وان

خرابی ال این وان

گوش دادن به Beeps

برای علائم خرابی مادربرد اگر اصلاً نمی توانید بوت کنید، وقتی ال این وان خود را روشن می کنید به صدای آن گوش دهید. یک الگوی بوق به شما می گوید که مشکل احتمالی چیست. خرابی مادربرد معمولا با یک بوق و به دنبال آن سه، چهار یا پنج بوق منتقل می شود. چهار بوق و به دنبال آن دو، سه یا چهار بوق، مشکلات پورت سریال یا موازی را نشان می‌دهد که به معنی آسیب‌دیدگی مادربرد است.

بررسی سخت افزار

وقتی زمان بررسی سخت افزار فرا می رسد، ممکن است راحت تر all in one را نزد یک تکنسین ببرید. اگر با داخل all in one آشنا هستید، ابتدا خودتان را زمین کنید تا از آسیب بیشتر جلوگیری کنید. بررسی کنید که همه اجزا به خوبی در جای خود قرار گرفته باشند. به دنبال آسیب آشکار به مادربرد و اجزای آن باشید. مدارها و مقاومت ها را برای حباب یا سوختگی بررسی کنید. اگر کارت یدکی دارید (کارت های ویدئویی، حافظه، هارد دیسک)، آنها را یکی یکی عوض کنید تا ببینید آیا تفاوتی ایجاد می کند یا خیر.

هشدارها

برای علائم خرابی مادربرد اگر با داخل all in one آشنا نیستید، سعی نکنید خودتان آن را تعمیر کنید. شما می توانید آسیب بیشتری نسبت به آنچه که با آن شروع کرده اید ایجاد کنید. قبل از تغییر تنظیمات سیستم، تنظیمات فعلی را یادداشت کنید تا اگر تغییرات کمکی نکرد، بتوانید آنها را برگردانید. گارانتی all in one خود را بررسی کنید. بسیاری از ضمانت‌نامه‌ها پس از باز شدن ال این وان باطل می‌شوند.

این مطلب را از دست ندهید   5 مرحله مشکلات نرم افزاری یا سخت افزاری all in one

بیشتر بدانید: معرفی HP ENVY All-in-One – 32-a1035

0/5 (0 نقد و بررسی)