نمایندگی آل این وان

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

فهرست مطالب

تشخیص اینکه آیا مشکلات all in one شما به خاطر مادربرد سرخ شده است یا مشکل دیگری اغلب دشوار است. بهترین راه برای پی بردن به این موضوع این است که ابتدا احتمالات دیگر را از بین ببرید که مدتی طول می کشد. اگر بخش فناوری اطلاعات داخلی ندارید، متوجه خواهید شد که تعمیرگاه‌های ال این وان فقط برای تشخیص مادربرد می‌توانند مقدار کمی شارژ کنند. با این حال، چند راه وجود دارد که می توانید بدون نیاز به تجهیزات تشخیصی، بفهمید که آیا مادربرد شما سرخ شده است یا خیر. خرابی رایج مادربرد all in one را برطرف نمایید.

خرابی رایج مادربرد all in one

وارد شدن آسیب فیزیکی

برای رفع خرابی رایج مادربرد all in one خود را از برق بکشید، پانل کناری را بردارید و نگاهی به مادربرد خود بیندازید. اگر لپ تاپ دارید، قاب پلاستیکی و صفحه کلید را بردارید تا به مادربرد دسترسی پیدا کنید. بوییدن دود یا دیدن مدارهای ذغالی شده از علائم واضح است، اما خازن ها را نیز که به شکل استوانه ای هستند و در مکان های مختلف روی برد قرار می گیرند، بررسی کنید.

وظیفه آنها فیلتر کردن برقی است که به اجزای مختلف روی برد می رود و نوسانات برق یا گرمای بیش از حد می تواند به آنها آسیب برساند. بررسی کنید که آیا هر یک از آنها دارای قسمت بالایی گرد هستند، که نشان می دهد دمیده شده اند. همچنین، برد اطراف آنها را برای هر گونه نشانه ای از نشت یا شکستگی الکترولیت بررسی کنید.

علت روشن نشدن ال این وان

احتمالات دیگر مانند شل شدن کابل برق یا خاموش‌کننده برق را رد کنید. همچنین دوبار بررسی کنید که منبع تغذیه روی 115/120 ولت تنظیم شده باشد و نه 220 ولت. به پشت all in one رومیزی خود که محل اتصال برق است نگاه کنید، اگر منبع تغذیه از ولتاژ دوگانه پشتیبانی می کند، کلید ولتاژ را ببینید. لپ تاپ هایی که از دو ولتاژ پشتیبانی می کنند معمولا سوئیچ ندارند. اگر ال این وان روشن نمی شود، یا اگر صدای فن ها را می شنوید اما سیستم هرگز بوت نمی شود، مادربرد احتمالا آسیب دیده است.

این مطلب را از دست ندهید   روشن بودن چراغ مادربرد و روشن نشدن ال این وان

کدهای بوق تشخیصی

برای رفع خرابی رایج مادربرد all in one اگر زمانی که ال این وان خود را روشن می کنید، الگویی از بوق یا آژیر به همراه قطع سیستم را می شنوید، نقص قطعه مادربرد ممکن است مقصر باشد. با این حال، اگر یک جزء قابل جابجایی خراب باشد یا به درستی نصب نشده باشد، مانند کارت گرافیک یا ماژول RAM، همین اتفاق می افتد. هر کارت افزودنی را که می‌توانید بردارید و کارت‌هایی را که نمی‌توانید، مانند ماژول‌های رم، دوباره در جای خود قرار دهید.

همچنین هر دستگاه اختیاری را که برای بوت کردن all in one شما لازم نیست، مانند هارد دیسک ثانویه، از برق جدا کنید. اگر بعد از آن ال این وان به طور معمول بوت می شود، مشکل کارت افزونه یا دستگاهی است که حذف کرده اید، نه مادربرد. کدهای بوق تشخیصی با تولیدکنندگان مختلف all in one و مادربرد متفاوت است، بنابراین برای جدول کدهای بوق و معنی آنها به دفترچه راهنمای مادربرد یا وب سایت سازنده all in one خود مراجعه کنید.

کاراکترهای تصادفی روی صفحه

اگر all in one خود را فقط برای مشاهده پر شدن صفحه نمایش با نویسه های تصادفی و توقف راه اندازی کنید، مادربرد – یا حداقل تراشه ویدیویی – احتمالاً سرخ شده است. با این حال، اگر یک کارت گرافیک اختصاصی دارید، ابتدا آن را در جای خود قرار دهید یا آن را تعویض کنید تا به تنهایی مشکل کارت را رد کنید. این علامت گاهی اوقات زمانی رخ می دهد که مادربرد دچار آسیب آب شود. اگر مشکوک به آسیب آب هستید، ال این وان را به پریز برق وصل نکنید و سعی نکنید آن را روشن کنید.

این مطلب را از دست ندهید   مزایا و معایب All-in-one

بیشتر بدانید: مشکل صفحه خالی مانیتور ال این وان

0/5 (0 نقد و بررسی)