نمایندگی آل این وان

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

فهرست مطالب

ال این وان ها در حین کار صدا ایجاد می کنند، اما نباید آنقدر بلند باشند که حواس شما را پرت کنند یا باعث آزار شما شوند. اگر ال این وان شما یک صدای وزوز قابل شنیدن ایجاد می کند، ممکن است به این معنی باشد که مشکلی در سخت افزار داخلی وجود دارد. در این مقاله، ما فهرستی مفصل را گردآوری کرده‌ایم که در آن هفت دلیل رایج که باعث می‌شود دسکتاپ یا لپ‌تاپ شما وزوز می‌کند را بررسی کنیم. در این مقاله به رفع علت وزوز کردن all in one خواهیم پراخت.

علت وزوز کردن all in one

علت وزوز کردن all in one و خرابی فن گرد و غبار یا مسدود شده

فن های کثیف کیس رایج ترین علت صداهای وزوز all in one هستند. متاسفانه فن ها با گذشت زمان گرد و غبار جمع می کنند و در نهایت خنک کردن دسکتاپ یا لپ تاپ شما برای فن ها سخت تر می شود. در نتیجه، شروع به چرخش سریع‌تر می‌کند و صدای وزوز خفیفی ایجاد می‌کند.

به همین ترتیب، اگر کیس all in one یا لپ‌تاپ جریان هوای کافی نداشته باشد، فن بیش از حد کار می‌کند و صدای بلندی ایجاد می‌کند.

این معمولا زمانی اتفاق می افتد که لپ تاپ خود را مستقیماً روی تخت یا بالش خود قرار دهید. هنگامی که کیس های ال این وان شخصی همسطح با یک سطح قرار می گیرند، همین امر صادق است، به خصوص اگر دریچه های فن در نزدیکی آن قرار داشته باشند.

چگونه رفع کنیم

بهترین راه برای تمیز کردن پنکه های گرد و غبار، صرفاً با عبور دادن یک دمنده گرد و غبار یا گردگیر برقی از روی آنها است.

از استفاده از سشوار خودداری کنید (مگر اینکه حالت “خنک” داشته باشد) زیرا هوای گرم می تواند به سخت افزار داخلی آسیب برساند. همچنین، اگر به اندازه کافی از فناوری آگاه هستید، ممکن است بخواهید پیچ ​​سیستم خود را باز کنید و گرد و غبار را به صورت دستی پاک کنید.

این مطلب را از دست ندهید   3 روش راه اندازی مجدد all in one

این کار بهتر است با استفاده از یک پارچه میکروفیبر و فشار ملایم انجام شود. فن ها از پلاستیک ساخته شده اند و به راحتی خم می شوند یا می شکنند.

به غیر از این، همچنین توصیه می شود به فن ها فضای کافی برای جریان هوای تمیز داده شود. برای این کار به جای قرار دادن آن در بالای تخت یا بالش از پایه لپ تاپ استفاده کنید. مطمئن شوید که حداقل 4 اینچ فاصله بین دریچه های فن برج ال این وان شخصی خود و هر سطحی مانند دیوار یا میز قرار دهید.

به فن های کیس ال این وان خود توجه داشته باشید. چه صداهای وزوز می شنوید یا نه، باید آنها را تمیز نگه دارید. کثیفی و گرد و غبار در داخل all in one شما می تواند منجر به مشکلات بسیار شدیدتری شود، اگر برای مدت طولانی باقی بماند.

اگر بعد از تمیز کردن خوب فن همچنان نویز دارد، باید آن را با یک فن جدید تعویض کنید.

شل کردن پیچ ها و سیم ها

برای علت وزوز کردن all in one پیچ‌ها و سیم‌ها/کابل‌های شل معمولاً در ال این وان‌های رومیزی رایج‌تر هستند. این مشکل معمولاً در لپ‌تاپ‌ها اتفاق نمی‌افتد مگر اینکه اخیراً برای ارتقا یا تعمیر جدا شده باشد.

گاهی اوقات، یک کابل شل به یکی از فن ها نزدیک می شود. سپس به طور مکرر توسط پره های فن ضربه می زند و صدای وزوز یا کلیک سریع ایجاد می کند.

در یک نکته مشابه، یک پیچ شل می تواند ساختار بدنه را ناهماهنگ کند، که به نوبه خود ممکن است کمی فن ها را از جای خود خارج کند. اگر یک فن در جای خود نچرخد، می‌تواند در برابر اجزای اطراف به لرزه درآید و صدای خفیف یا وزوز ایجاد کند.

چگونه رفع کنیم

برای تعمیر کابل‌های شل، ال این وان‌تان را باز کنید، کابل‌ها را از فن‌هایتان دور کنید و آن‌ها را ایمن کنید تا دوباره برنگردند.

این مطلب را از دست ندهید   روش تعمیر روشن نشدن ال این وان

برای تعمیر پیچ های شل، به سادگی سفت کردن آنها کافی است. از قبل، در صورت لزوم، از تراز مناسب بدنه اطمینان حاصل کنید.

قابل ذکر است که این کار در ال این وان های رومیزی نسبتاً راحت تر از لپ تاپ ها است. علاوه بر این، دستکاری داخلی لپ تاپ توسط خودتان می تواند گارانتی را باطل کند.

به این دلایل، اگر فکر می‌کنید سیم شلی داخل آن وجود دارد، توصیه می‌کنم یک لپ‌تاپ را توسط یک تکنسین بررسی کنید.

DVD/CD-ROM آسیب دیده

علت وزوز کردن all in one ، DVD/CD-ROM ها هنگام استفاده، صدای وزوز ظریفی ایجاد می کنند. این به این دلیل اتفاق می‌افتد که سی‌دی یا دی‌وی‌دی که درون آن قرار می‌گیرد با خواندن دستگاه با سرعت بالایی می‌چرخد.

به طور کلی، این صدا خیلی بلند یا آزاردهنده نیست. با این حال، اگر دستگاه آسیب ببیند، می تواند به صدای وزوز و ترق بسیار محسوس منجر شود.

به غیر از این، یک DVD/CD-ROM نیز می‌تواند شروع به غرش کند اگر ذرات گرد و غبار داخل آن قرار گیرد یا اگر یک DVD/CD ترک خورده یا به شدت خراشیده شده باشد.

چگونه رفع کنیم

در اینجا نحوه تعمیر DVD/CD-ROM آسیب دیده آمده است:

  • DVD/CD-ROMرا باز کرده و از یک دمنده گرد و غبار برای تمیز کردن آن استفاده کنید.
  • دی‌وی‌دی‌ها یا سی‌دی‌هایی را که داخل آن بودید بیرون بیاورید و خراش یا ترک را بررسی کنید. در صورت وجود، استفاده را قطع کرده و دیسک را دور بیندازید. اگر دست نخورده است، از یک پارچه میکروفیبر برای تمیز کردن دیسک و حذف هرگونه ذرات گرد و غبار استفاده کنید.
  • دیسک تمیز شده را مجدداً در دستگاه قرار دهید تا بررسی کنید که آیا هنوز صدا ایجاد می کند یا خیر. اگر بله، احتمالاً دستگاه آسیب دیده است و نیاز به تعمیر یا تعویض خواهد بود.
این مطلب را از دست ندهید   تعویض مونتاژ فن HP EliteOne 800 G1

با این حال، باید توجه داشته باشید که اگر وقتی هیچ دیسکی وارد دستگاه نشده است متوجه صدای وزوز می‌شوید، بهتر است با یک تکنسین تماس بگیرید.

خرابی هارد دیسک

برای علت وزوز کردن all in one یک درایو دیسک سخت (HDD) که به طور معمول کار می کند می تواند صدای زمزمه یا صدای کلیک کم ایجاد کند. این به این دلیل است که قطعات زیادی در داخل هارد دیسک وجود دارد که با سرعت بالا حرکت می کنند.

با این حال، اگر این اجزاء فرسوده شوند یا با یکدیگر تماس پیدا کنند، ممکن است صدای وزوز، ویز یا ساییدن قابل شنیدن تولید شود. حتی ممکن است ضربات تنه‌ای را بشنوید.

این صداها اساساً علائم هشدار دهنده ای هستند که هارد دیسک از کار افتاده است، که می تواند از چند دقیقه تا چند ماه اتفاق بیفتد.

از آنجایی که تشخیص دقیق زمانی که ممکن است این اتفاق بیفتد دشوار است، به شدت توصیه می شود از اطلاعات خود نسخه پشتیبان تهیه کنید و درایو را جایگزین کنید.

چگونه رفع کنیم

اگر هارد دیسک شما خراب است، کار زیادی برای رفع آن نمی توانید انجام دهید. تنها گزینه‌های شما این است که از داده‌ها در یک هارد دیسک جدید و در حال کار، یا ترجیحا یک SSD (درایو حالت جامد)، که هیچ قطعه متحرکی ندارد و طول عمر بهتری نسبت به هارد دیسک‌ها دارد، نسخه پشتیبان تهیه کنید.

اما چگونه می توانید تشخیص دهید که این هارد دیسک است که فقط به دلیل صدای وزوز ال این وان شما آسیب دیده است؟ خرابی هارد دیسک با مشکلات دیگری مانند سرعت خواندن و نوشتن پایین نیز همراه است. همچنین ممکن است متوجه شوید که برخی از فایل‌های درایو شما خراب شده‌اند (باز نمی‌شوند).

بیشتر بدانید: علت گرم شدن پروژکتور

0/5 (0 نقد و بررسی)