نمایندگی آل این وان

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

فهرست مطالب

اگر به تازگی خود را با یک ال این وان خراب یافته اید، دلیلی برای وحشت وجود ندارد. این ممکن است به دلایل مختلفی از جمله مشکلات برق، مشکلات سخت افزاری یا اشکالات نرم افزاری رخ دهد. بنابراین معمول است که نمی دانید از کجا شروع کنید یا مشکل چیست. اگرچه ممکن است به نظر برسد که هیچ کاری برای تعمیر all in one خود نمی توانید انجام دهید، چیزهای زیادی وجود دارد که باید قبل از صرف هزینه زیادی برای جایگزینی آن امتحان کنید. در زیر برخی از دلایل بالقوه و نحوه رفع تعمیر روشن نشدن ال این وان ذکر شده است.

تعمیر روشن نشدن ال این وان

تعمیر روشن نشدن ال این وان و امتحان کابل های مختلف

برای تعمیر روشن نشدن ال این وان در حالی که این بسیار بعید است، بهتر است ابتدا آن را بررسی کنید و آن را رد کنید. می‌توانید به کابل برق خود نگاهی بیندازید—ممکن است شل شده یا قطع شده باشد، در این صورت باید دوباره آن را وصل کنید. گاهی اوقات خود بند ناف مشکل دارد.

اگر سیم برق یدکی دارید، بهتر است آن را تعویض کنید. می توانید all in one خود را با کابل برق جدید راه اندازی مجدد کنید.

رمزگشایی بوق ها

وقتی می‌خواهید all in one را روشن کنید، ممکن است یک سری بوق از مادربرد بشنوید. در حالی که یک بوق نشان می دهد که همه چیز خوب است، یک سری طولانی و مداوم ممکن است به این معنی باشد که منبع تغذیه با یک خطای بحرانی مواجه است.

برای عیب یابی، هیچ مجموعه استانداردی از کدهای خطا وجود ندارد. ال این وان شما ممکن است کدهای خطا را در یک سری بوق کوتاه و بلند منتشر کند که کمی شبیه کد مورس است. شما باید دفترچه راهنمای کاربر ال این وان را بررسی کنید تا متوجه شوید این بوق ها به چه معنا هستند.

این مطلب را از دست ندهید   5 راه حل مشکلات رایج all in one

اگر دفترچه راهنمای ال این وان را ندارید، می توانید این اطلاعات را در وب سایت سازنده جستجو کنید. و اگر ال این وان شما اصلا بوق نمی دهد، می توانید یک صفحه نمایش دیجیتال یا یک بلندگوی ارزان قیمت را روی هدر مادربرد نصب کنید تا خطاها را جستجو کنید.

امتحان یک منبع تغذیه متفاوت

برای تعمیر روشن نشدن ال این وان اگر چراغ چشمک نمی زند، کد خطا به صدا در نمی آید، و فن فعال نیست – احتمالاً مشکل برق دارد.

می توانید منبع تغذیه را از برق جدا کرده و آن را به پریز دیواری که مطمئن هستید کار می کند وصل کنید. اگر از لپ تاپ استفاده می کنید، مطمئن شوید که شارژر را به برق وصل کرده اید و دکمه منبع تغذیه را باز کرده اید.

خرابی ال این وان

بررسی سالم بودن دکمه پاور

اگر all in one شما روشن نمی شود، اما چراغ مادربرد روشن است یا فن ها کار می کنند، ممکن است با دکمه روشن/خاموش مشکل داشته باشید. برای عیب یابی، دکمه Onboard مادربرد را روشن کنید.

با این حال، مادربردها همه یکسان نیستند، بنابراین همه آنها دکمه پاور آنبورد ندارند. اگر در پیدا کردن آن مشکل دارید، می توانید دفترچه راهنمای مادربرد را بررسی کنید.

در صورتی که مادربرد شما دکمه روشن/خاموش آنبورد ندارد، می‌توانید یک پیچ گوشتی را روی پین‌های هدر سوئیچ پاور لمس کنید تا ال این وان خود را به سرعت راه اندازی کنید. این یک راه حل موقت مفید است تا ببینید آیا مشکل دکمه پاور یا کیس شماست.

این مطلب را از دست ندهید   نحوه نصب مجدد macOS در صورت نیاز

تعمیر روشن نشدن ال این وان و بررسی صفحه نمایش

برای تعمیر روشن نشدن ال این وان اگر دستگاه شما صدا می دهد، اما چیزی روی صفحه نمی بینید، ممکن است مانیتور مقصر باشد. می توانید با اطمینان از اینکه مانیتور خود را به all in one و منبع تغذیه وصل کرده اید شروع کنید.

همچنین باید دوباره بررسی کنید تا مطمئن شوید که سیم برق مانیتور ایراد ندارد. اگر استفاده از کابل برق دیگر مشکل را حل نکرد و مانیتور یا تلویزیون یدکی دارید که می‌توانید آن را وصل کنید، سعی کنید آن را به برق وصل کنید. اگر all in one‌تان اکنون راه‌اندازی می‌شود، به نظر می‌رسد که باید مانیتور خود را تعویض کنید.

قطع دستگاه های USB اضافی

وقتی می‌خواهید مشکلی را عیب‌یابی کنید، بهتر است همه متغیرهایی را که ممکن است در ایجاد نقص نقش دارند حذف کنید. روی ناحیه ای که محتمل ترین علت را دارد تمرکز کنید. اگر تا اینجا پیش رفته اید و مشکل شما همچنان ادامه دارد، همه چیز را قطع کنید و سعی کنید ال این وان را فقط با صفحه کلید و ماوس بوت کنید.

در شرایط وخیم، حتی بدون صفحه کلید و ماوس به عیب یابی ادامه دهید تا مطمئن شوید که هیچ یک از دستگاه های USB باعث تداخل نمی شوند. هر چند وقت یکبار، پورت ها می توانند علت باشند. به همین دلیل است که اطمینان از خالی بودن پورت ها در طول فرآیند بوت می تواند مفید باشد.

تعمیرات ال این وان

کاهش حرارت

برای تعمیر روشن نشدن ال این وان می تواند در اثر گرم شدن بیش از حد خاموش شود. اگر گرد و غبار زیادی روی دریچه ها یا فن ها جمع شود، می تواند منجر به گرم شدن بیش از حد و متعاقباً خاموش شدن دستگاه شما شود.

این مطلب را از دست ندهید   علت ایجاد نویز all in one

بهترین گزینه عیب یابی در این شرایط این است که صبر کنید تا ال این وان شما خنک شود. همچنین می توانید از نرم افزارهای شخص ثالث برای تنظیم و نظارت بر سرعت فن و سیستم خنک کننده استفاده کنید. یا می توانید از یک خنک کننده سخت افزاری خارجی استفاده کنید. all in one شما باید محفظه های خالی بالای پردازنده داشته باشد تا بتوانید خنک کننده های خارجی اضافه کنید.

بررسی Surge Protector

اگر all in one خود را به منبع تغذیه اضطراری (UPS) یا محافظ برق وصل کرده اید، سوئیچ تنظیم مجدد را بررسی کنید. اکثر محافظ های برق دارای یک سوئیچ تنظیم مجدد داخلی هستند که باید پس از قطع شدن برق یا قطع برق آن را فشار دهید.

تعمیر روشن نشدن ال این وان و بررسی باتری CMOS

اگر باتری CMOS مرده باشد، سیستم شما نمی‌تواند تاریخ یا زمان را به خاطر بیاورد و از شما می‌خواهد با فشار دادن F1 سیستم عامل را بوت کنید.

این معمولا منجر به خرابی بوت نمی شود، اما در موارد نادر ممکن است. اگر تمام امکانات دیگر را به پایان رسانده اید، همیشه ارزش دارد که آن را تغییر دهید تا ببینید آیا این تفاوت ایجاد می کند یا خیر.

بیشتر بدانید: نحوه عیب یابی 7 مشکل رایج رایانه شخصی

0/5 (0 نقد و بررسی)