نمایندگی آل این وان

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

فهرست مطالب

اگر all in one مک شما به آرامی راه اندازی می شود یا کدهای خطا را بیرون می اندازد، می دانید که چیزی به درستی کار نمی کند. شاید راه اندازی برنامه ها کمی طول بکشد یا ویژگی ها آنطور که انتظار می رود عمل نکنند. شاید کامپیوتر شما به درستی راه اندازی نشود یا باتری از شارژ شدن امتناع کند. علت اصلی اکثر این مشکلات و سایر مشکلاتی که در all in one مک با آن مواجه خواهید شد، نرم افزار است. خوشبختانه، هنگامی که یک مشکل مبتنی بر نرم افزار در all in one مک شما وجود دارد، معمولاً می توانید خودتان آن را به صورت رایگان برطرف کنید. بنابراین در اینجا یک لیست اصلی از همه مفیدترین مراحل عیب یابی وجود دارد که می توانید برای رفع مشکلات macOS خود انجام دهید.

رفع مشکلات macOS

رفع مشکلات macOS و بستن برنامه های نادرست

برای رفع مشکلات macOS آیا برنامه ثابت شده یا دیگر پاسخ نمی دهد؟ آیا می خواهید از شر all in one مکان نما توپ ساحلی مزاحم خلاص شوید؟ اگر چنین است، ترک اجباری برنامه‌های بدرفتار باید جزو اولین گام‌های فهرست عیب‌یابی شما باشد. برای خروج اجباری از یک برنامه Mac که پاسخگو نیست، Cmd + Option + Escape را در صفحه کلید فشار دهید یا روی منوی Apple کلیک کنید و Force Quit را انتخاب کنید. در پنجره‌ای که باز می‌شود، برنامه‌ای را که می‌خواهید از آن خارج شوید انتخاب کنید و روی خروج اجباری کلیک کنید. برنامه را دوباره باز کنید تا ببینید آیا مشکل ادامه دارد یا خیر.

ریبوت کردن all in one مک

برای رفع مشکلات macOS یکی از راه‌های رفع خطاهای macOS مانند لوازم جانبی و برنامه‌های بدون پاسخ، این است که به رایانه‌تان یک شروع تازه بدهید. برای انجام این کار، روی منوی اپل کلیک کنید و Restart یا Shut Down را انتخاب کنید. اگر all in one مک شما پاسخگو نیست و هیچ کلیکی را ثبت نمی کند، دکمه پاور را برای چند ثانیه فشار دهید و نگه دارید تا all in one مک شما مجبور به راه اندازی مجدد یا خاموش شود، که حافظه را پاک می کند و macOS را دوباره بارگیری می کند. عادت کنید که all in one مک خود را هفته ای یک بار مجدداً راه اندازی کنید تا به خوبی کار کند.

این مطلب را از دست ندهید   بروزرسانی برنامه در all in one

راه اندازی مجدد وای فای و بلوتوث

نمی توانید به اینترنت وصل شوید یا از AirDrop استفاده کنید؟ راه اندازی مجدد Wi-Fi یا بلوتوث ممکن است در این مورد کمک کند. با کلیک بر روی نماد سوئیچ در سمت راست بالای نوار منو به مرکز کنترل دسترسی پیدا کنید. اکنون نماد Wi-Fi یا بلوتوث را خاموش کنید و چند ثانیه صبر کنید تا دوباره آن را روشن کنید.

در نسخه‌های قدیمی macOS، روی یکی از نمادها در نوار منو کلیک کنید و Turn Wi-Fi Off یا Turn Bluetooth Off را انتخاب کنید. برای راهنمایی بیشتر، نکات دیگر را برای عیب‌یابی بیشتر مشکلات شبکه Mac، از جمله فراموش کردن شبکه، تنظیم مجدد ماژول بلوتوث و استفاده از Activity Monitor بررسی کنید.

نصب آخرین به روز رسانی های macOS

برای رفع مشکلات macOS اجرای آخرین نسخه‌های macOS و برنامه‌ها برای به‌روزرسانی حفاظت و رفع اشکال ضروری است. برای ارتقاء نسخه macOS در all in one مک خود، System Preferences را از منوی Apple انتخاب کنید، روی نماد Software Update کلیک کنید و دستورالعمل ها را دنبال کنید.

برای به‌روزرسانی برنامه‌ها در Mac خود که از طریق اپ استور نصب شده‌اند، اپ استور را باز کنید و روی Updates در نوار کناری کلیک کنید. برای برنامه‌هایی که خارج از اپ استور دریافت می‌شوند، گزینه بررسی به‌روزرسانی‌ها را در منوی اصلی برنامه یا پنجره تنظیمات برگزیده انتخاب کنید.

ایجاد یک حساب کاربری جدید

برای رفع مشکلات macOS برخی از مشکلات به یک حساب کاربری خاص در macOS گره خورده است. برای جداسازی یک حساب مشکل دار، با انتخاب System Preferences در منوی Apple، یک حساب کاربری جدید macOS ایجاد کنید. Users & Groups را انتخاب کنید، سپس روی قفل در پایین سمت چپ کلیک کنید تا قفل این بخش باز شود.

حالا دکمه مثبت (+) را در زیر لیست کاربران بزنید، روی منوی کنار حساب جدید کلیک کنید و Administrator را به عنوان نوع حساب خود انتخاب کنید. قبل از کلیک بر روی ایجاد کاربر برای ذخیره تغییرات، یک نام کاربری و رمز عبور منحصر به فرد برای حساب وارد کنید. اکنون می توانید به سرعت به حساب تازه ایجاد شده تغییر دهید تا مشخص کنید که آیا حساب فعلی شما را سردرد می کند یا خیر.

این مطلب را از دست ندهید   صفحه سیاه هنگام بوت در all in one ویندوز

بازنشانی SMC، NVRAM و PRAM

برای رفع مشکلات macOS کنترلر مدیریت سیستم (SMC) باتری، شارژ، فن ها، چراغ نشانگر MagSafe، نور پس زمینه صفحه کلید و صفحه نمایش و همچنین حالت های خواب، بیداری و خواب زمستانی را مدیریت می کند. بنابراین، تنظیم مجدد SMC ممکن است به رفع شارژ نشدن باتری، امتناع Mac از روشن شدن یا مشکلات مختلف مشابه کمک کند. در all in one مک‌های سیلیکونی اپل، راه‌اندازی مجدد all in one مک شما به‌طور خودکار SMC را بازنشانی می‌کند. در all in one مک های مبتنی بر اینتل، باید راهنمای ما را در مورد بازنشانی SMC دنبال کنید.

وضوح صفحه نمایش تغییر نمی کند؟ all in one مک شما زمان اشتباه را نشان می دهد؟ با علامت سوال شروع میشه؟ به نظر مشکل از پیکربندی است. همه all in one مک‌های اینتل تنظیمات خاصی مانند تاریخ و زمان، حجم صدا، تنظیمات برگزیده ترک‌پد و غیره را در بخش‌های حافظه ویژه با نام‌های PRAM و NVRAM نگه می‌دارند. برای رفع مشکلات مربوط به تنظیمات سیستم در Mac های قدیمی، نحوه بازنشانی PRAM یا NVRAM را بیاموزید.

راه اندازی در حالت ایمن

برای رفع مشکلات macOS و بررسی اینکه آیا یکی از برنامه‌هایی که در هنگام راه‌اندازی بارگیری می‌شود یا خیر، سردرد ایجاد می‌کند یا خیر، از Safe Mode در macOS استفاده کنید. حالت ایمن در اصل یک نسخه حذف شده از سیستم عامل macOS است. هیچ برنامه ای در تنظیمات سیستم > کاربران > گروه ها > موارد ورود به سیستم در حالت ایمن بارگیری نمی شود. و همانطور که all in one مک شما در حالت Safe Mode راه اندازی می شود، به طور خودکار دیسک راه اندازی را بررسی می کند تا سیستم های فایل خراب را تعمیر کند.

این مطلب را از دست ندهید   مزایا و معایب All-in-one

برای وارد شدن به حالت ایمن در macOS در Mac سیلیکونی اپل، دکمه روشن/خاموش را هنگام راه‌اندازی مجدد یا روشن کردن آن نگه دارید تا گزینه‌های راه‌اندازی ظاهر شوند. اکنون دیسک راه اندازی خود را انتخاب کنید، کلید Shift را فشار داده و نگه دارید و روی Continue in Safe Mode کلیک کنید. در all in one مک های مبتنی بر اینتل، هنگام بوت شدن کامپیوتر، کلید Shift را فشار داده و نگه دارید تا لوگوی اپل روی صفحه ظاهر شود.

راه اندازی فضای ذخیره سازی روی دیسک

برای رفع مشکلات macOS آیا all in one مک شما پاسخگو نیست؟ آیا زمان زیادی طول می کشد تا راه اندازی شود؟ در این صورت، ممکن است فضای ذخیره سازی دستگاه کم شده باشد. با حذف برنامه های ناخواسته از پوشه برنامه های خود شروع کنید. همچنین فایل‌های غیرضروری را در پوشه Downloads حذف کنید. سپس با کلیک بر روی سطل زباله در داک و انتخاب خالی کردن سطل زباله، سطل زباله را خالی کنید. برای تفکیک فضای استفاده شده در مقابل فضای موجود، از منوی Apple گزینه About This Mac را انتخاب کرده و برگه Storage را انتخاب کنید.

بخش «سایر» می‌تواند به‌ویژه بزرگ‌تر شود زیرا به مرور زمان درهم‌تنیدگی در سیستم شما جمع می‌شود (توضیحات ما را در مورد آنچه که دیگر فضای ذخیره‌سازی در macOS را تشکیل می‌دهد بخوانید). برای حذف خودکار نمایش‌ها و فیلم‌های قدیمی و همچنین پیوست‌های ایمیل قدیمی، روی دکمه Manage در پنجره About This Mac کلیک کنید و سپس Optimize Storage را انتخاب کنید. گزینه های دیگر در پنجره Optimize Storage به شما امکان می دهند سطل زباله را به طور خودکار تخلیه کنید، اسناد قدیمی را در iCloud بارگیری کنید و موارد دیگر.

بیشتر بدانید: آموزش تعویض هارد دیسک لپ تاپ ایسوس Zen AiO Pro Z240IC

0/5 (0 نقد و بررسی)