نمایندگی آل این وان

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

فهرست مطالب

اگر all in one شما هنگام استفاده از نرم افزارهای مختلف به طور تصادفی هنگ می کند، ممکن است دلایل مختلفی داشته باشد. در اینجا متداول ترین دلایل علت هنگی مداوم all in one آورده شده است.

علت هنگی مداوم all in one

قدرت پردازش ناکافی و علت هنگی مداوم all in one

برای علت هنگی مداوم all in one اغلب توسط برنامه‌هایی ایجاد می‌شود که نیاز به قدرت سنگین واحد پردازش مرکزی (CPU) مانند ویرایش ویدیو یا نرم‌افزار رندر سه بعدی دارند. سعی کنید هنگام استفاده از برنامه هایی که نیاز به پردازش CPU بالایی دارند، چندین برنامه را به طور همزمان محدود کنید.

فضای دیسک سخت ناکافی

همیشه ایده خوبی است که فضای هارد دیسک را برای کارکرد بهینه رایانه خود در دسترس داشته باشید. بهترین راه برای انجام این کار این است که به طور منظم از یک پاک کننده دیسک برای حذف هر گونه فایل استفاده نشده یا ناخواسته استفاده کنید. عملکرد پاک کننده دیسک یا یک پاک کننده شخص ثالث مانند CCleaner برای تعمیر و نگهداری هفتگی رایانه شما کاملاً کار می کند.

CPU بیش از حد گرم شدن

در علت هنگی مداوم all in one اگر all in one شروع به گرم شدن بیش از حد کند، فشار قابل توجهی به قدرت پردازش CPU شما اضافه می کند. یک راه مطمئن برای اطلاع از داغ شدن بیش از حد رایانه این است که صدای فن های داخلی لپ تاپ یا رایانه رومیزی بلندتر یا بلندتر از حد معمول باشد.

همیشه با ارائه تهویه کافی مطمئن شوید که رایانه شما بیش از حد گرم نمی شود و هرگز درگاه های تهویه رایانه را نپوشانید یا مسدود نکنید.

این مطلب را از دست ندهید   علت وزوز کردن all in one

بروزرسانی سیستم عامل

همیشه مطمئن شوید که آخرین نسخه به روز شده یک سیستم عامل را اجرا می کنید. این کار باعث می شود که CPU شما به خوبی کار کند و همچنین از حمله جدیدترین بدافزارها یا سایر مشکلات مربوط به امنیت به آن جلوگیری می کند.

مشکلات درایور

اگر همه بررسی‌های بالا هنوز کمکی نکردند و رایانه‌تان به‌طور تصادفی ثابت می‌شود، ممکن است یک مشکل مربوط به «درایور» باعث این مشکل شده باشد. می‌توانید با استفاده از Windows Device Manager یا با استفاده از نرم‌افزار شخص ثالث مانند CCleaner، مشکلات درایور را بررسی کنید.

مسائل سخت افزاری

در علت هنگی مداوم all in one مشکل جدی‌تر مشکل سخت‌افزاری است که در آن یکی از اجزای رایانه به درستی کار نمی‌کند یا دچار مشکل می‌شود. این می تواند به دلایل مختلفی رخ دهد. رایج ترین آنها ناشی از گرم شدن بیش از حد یا گرد و غبار بیش از حد بر روی اجزای رایانه است.

اگر فکر می کنید مشکل سخت افزاری باعث یخ زدن تصادفی رایانه شما شده است، همیشه بهتر است رایانه خود را به یک تعمیرگاه رایانه قابل اعتماد ببرید.

هنگ بودن all in one

در علت هنگی مداوم all in one ابتدا به رایانه خود زمان بدهید تا به طور خودکار از حالت انجماد خارج شود. معمولاً چند دقیقه کافی است تا ببینیم آیا رایانه خودش می تواند مشکل را حل کند یا خیر. اگر رایانه یخ زده باقی بماند، ارزش بررسی چند گزینه دیگر را دارد.

بررسی کنید که آیا رایانه شما کاملاً هنگ است یا خیر

این مطلب را از دست ندهید   علت خاموشی ناگهان ال این وان

چند راه برای بررسی اینکه آیا رایانه شما کاملاً یخ زده است وجود دارد که اغلب به آن “بن بست” می گویند.

  1. سعی کنید نشانگر ماوس خود را روی صفحه حرکت دهید. اگر حرکت نمی کند، به احتمال زیاد رایانه شما قفل شده است و نیاز به راه اندازی مجدد دارد.
  2. سعی کنید روی دکمه “Caps Lock” روی صفحه کلید کلیک کنید. اگر چراغ Caps Lock نشان می دهد که کار می کند، به احتمال زیاد مشکل نرم افزاری است و با استفاده از Task Manager ویندوز می توان آن را حل کرد. اگر چراغ Caps Lock کار نمی کند، به احتمال زیاد رایانه شما قفل شده است و باید راه اندازی مجدد کنید.

Ctrl+Alt+Del – Task Manager

یکی از ساده ترین راه حل ها برای باز کردن یخ all in one، فعال کردن مدیر وظیفه است. برای باز کردن Task Manager و اجرای آن در ویندوز:

  1. Ctrl+Alt+Del را فشار دهید تا مدیر وظیفه باز شود
  2. برنامه ای را انتخاب کنید که پاسخگو نیست و “پایان کار” را انتخاب کنید
  3. 30 ثانیه برای اجرای فرآیند در نظر بگیرید

راه اندازی مجدد all in one

اگر مدیر وظیفه پاسخ نمی دهد، ممکن است ارزش راه اندازی مجدد رایانه را داشته باشد. برای انجام این کار، دکمه پاور را برای حدود 10 ثانیه فشار دهید و نگه دارید. این باعث می شود all in one شما خاموش شود. 30 ثانیه به رایانه فرصت دهید و سپس رایانه را دوباره روشن کنید.

بیشتر بدانید: آموزش تعویض هارد دیسک لپ تاپ ASUS Portable AiO PT2001

این مطلب را از دست ندهید   5 مشکل رایج all in one و حل آن
0/5 (0 نقد و بررسی)