نمایندگی آل این وان

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

فهرست مطالب

راهکارهای رفع 6 مشکل رایج کامپیوتر

6 مشکل رایج کامپیوتر / صرف نظر از صنعتی که در آن کار می کنید، کامپیوتر all in one ها نقش حیاتی در بهره وری سازمان شما دارند. و در بیشتر موارد، پیشرفت‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری جدیدی که طی سال‌ها منتشر شده‌اند، شما را کارآمدتر از همیشه کرده‌اند. اما اگر به طور منظم از کامپیوتر all in one در فرآیندهای روزمره خود استفاده می کنید، در نهایت با مشکلات فنی مواجه خواهید شد که نیاز به توجه شما دارد. خوشبختانه، اقداماتی وجود دارد که می توانید برای رفع مشکلات و ادامه روز کاری خود بردارید. در اینجا شش مشکل رایج کامپیوتر all in one و نحوه رفع آنها آورده شده است.

6 مشکل رایج کامپیوتر

عملکرد آهسته

ممکن است در برنامه هایی که هر روز استفاده می کنید متوجه عملکرد کندتر شوید. این احتمالاً یک مشکل ناشی از سیستم عامل شما است. به طور معمول، این نتیجه قطعه قطعه شدن در درایو C شما (C:) است. این مشکل بزرگی نیست – به راحتی با انجام برخی پاکسازی های نرم افزاری اساسی حل می شود. یک بررسی سریع سیستم را از Task Manager خود انجام دهید تا ببینید کدام برنامه ها بیشترین منابع CPU و RAM را اشغال می کنند.

برنامه‌ها یا فرآیندهای غیرضروری در حال اجرا در پس‌زمینه را که استفاده نمی‌کنید حذف کنید. در صورتی که مشکلات سخت افزاری پیچیده تری وجود داشته باشد، اکنون سیستم عامل ها با مجموعه ای از تست های تشخیصی و عیب یابی رایگان برنامه ریزی شده اند که می توانید برای کاهش مشکلات اجرا کنید.

صداهای بلند از کامپیوتر

ممکن است شروع به شنیدن صداهای کلیک یا خراش بلند از کامپیوتر all in one خود کنید. اگر چنین است، تقریباً مطمئن است که شما با نوعی نقص سخت افزاری روبرو هستید. هنگام شنیدن صداهای بلند طیفی از مشکلات احتمالی وجود دارد، اما احتمالاً از عملکرد چرخشی فن های خنک کننده یا هارد دیسک شما ناشی می شود.

این مطلب را از دست ندهید   خرید ال این وان

اگر کیس کامپیوتر را باز کردید و متوجه شدید که فن های خنک کننده مقصر سر و صدا هستند، احتمالا وقت آن رسیده است که آنها را عوض کنید. خود فن های خنک کننده نسبتاً ارزان هستند و به راحتی با پیچ گوشتی تعویض می شوند. فن های CPU، منابع تغذیه و کارت های گرافیک از دیگر قسمت های احتمالی هستند که باید آنها را بررسی کنید. به خاطر داشته باشید که این جایگزینی می تواند کمی گران تر باشد.

کامپیوتر به طور مداوم یخ می زند

کامپیوترها ماشین‌های پیچیده‌ای هستند که چندین فرآیند را بدون اینکه شما حتی آن‌ها را ببینید مدیریت می‌کنند. این پیچیدگی گاهی اوقات می تواند باعث شود که کامپیوتر all in one شما یخ بزند یا به اقدامات شما پاسخ ندهد. 9 بار از 10 بار می توانید این مشکل را به سادگی با راه اندازی مجدد سیستم خود برطرف کنید. در صورتی که دائماً فریز می‌شوید، می‌تواند نشانه‌ای از حافظه ناکافی سیستم، خطاهای رجیستری، فایل‌های خراب یا حتی نرم‌افزارهای جاسوسی باشد. شما باید هر یک از این مشکلات احتمالی را یک به یک بررسی کنید تا مشکل برطرف شود.

اجرای بررسی های سیستم در پس زمینه به شما می گوید که آیا حافظه کافی در سیستم خود برای برنامه هایی که استفاده می کنید ندارید. برنامه های آنتی ویروس و بدافزار می توانند بررسی دقیق تری انجام دهند. آنها می توانند ببینند که آیا منابع سیستم شما تحت تأثیر عفونت های ویروسی و خطاهای رجیستری قرار گرفته است یا خیر. آنها نیز به شما کمک می کنند تا آنها را اصلاح کنید.

این مطلب را از دست ندهید   آنتن بلوتوث all in one iMac 27

مرور اینترنت کند است یا پاسخگو نیست

اگر اینترنت شما کند است یا پاسخگو نیست، ممکن است ترکیبی از مشکلات نرم افزاری و سخت افزاری باشد. اما اگر قبلاً بررسی کرده اید که اتصال شبکه WiFi یا LAN شما فعال و قوی است، این تاخیر می تواند ناشی از تداخل در ثبت آدرس IP باشد. این مشکل با راه اندازی مجدد مودم یا روتر قابل رفع است. اگر باز هم مشکل را برطرف نکرد، ممکن است مشکل از مرورگری باشد که استفاده می‌کنید.

با گذشت زمان، عملکرد مرورگر می‌تواند از یک تاریخچه مرورگر بزرگ و حافظه پنهان پایین بیاید. همچنین ممکن است برنامه های افزودنی مرورگر ناموفق باشد که عملکرد را کاهش می دهد. تمرینی را انجام دهید که تاریخچه جستجوی اینترنتی و حافظه پنهان خود را به طور منظم پاک کنید تا مرورگر خود را کارآمد نگه دارید. اگر همه چیز شکست خورد، می‌توانید مرورگر خود را مجدداً نصب کنید یا به طور کلی از یک مرورگر دیگر استفاده کنید تا ببینید آیا با همان مشکلات روبرو هستید یا خیر.

شما یک BSOD (صفحه آبی مرگ) می بینید

هیچ چیز ترسناک تر از کار بر روی یک سند مهم نیست که فقط توسط BSOD (صفحه آبی مرگ) مورد استقبال قرار گیرد. این خطای STOP تقریباً به طور قطع مربوط به سخت افزار است و متأسفانه می تواند نشان دهنده خرابی قابل توجه سیستم باشد. با این حال، لزوماً ناامید کننده نیست. در واقع، یک راه اندازی مجدد ساده می تواند تنها چیزی باشد که برای رفع این مشکل نیاز دارید.

این مطلب را از دست ندهید   آموزش تعویض iMac 27 all in one LCD

با این حال، در بیشتر موارد، تشخیص های بیشتری برای یافتن علت مشکل ضروری است. اگر صفحه آبی ظاهر شد، خطی از متن سفید را خواهید دید که مشکل کامپیوتر all in one شما را مشخص می کند. شما به راحتی می توانید این کدها را به صورت آنلاین جستجو کنید تا مشکل را محدود کنید و به دنبال راه حل باشید یا به دنبال کمک باشید.

صفحه نمایش کوتاه شده یا وضوح پایینی دارد

اگر کامپیوتر all in one خود را مجدداً راه اندازی کنید و دیدید که وضوح تغییر کرده یا نمادها و متون دسکتاپ کوتاه شده اند، معمولاً مربوط به کارت گرافیک شما است. بسیاری از اوقات، شما به سادگی نیاز به آپدیت درایورهای گرافیک خود دارید. اگر مارک یا مدل کارت خود را می شناسید، می توانید به وب سایت سازنده مراجعه کرده و آخرین نرم افزار دستگاه را دانلود کنید.

اگر انجام این مرحله همچنان مشکل را برطرف نکرد، ممکن است مشکلات بزرگتری در سخت افزار شما وجود داشته باشد. در موارد نادر، ممکن است لازم باشد کارت گرافیک را به طور کامل تعویض کنید تا مشکل حل شود. با این حال، در بیشتر موارد، مشکل مربوط به نرم افزار است.

معرفی Apple iMac Pro

0/5 (0 نقد و بررسی)