نمایندگی آل این وان

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

فهرست مطالب

3 دلیل که نباید ال این وان را بخرید

کامپیوترهای همه در یک گروه قدرتمند در پنج سال گذشته در بازار رو به افول رایانه اثبات شده است. در حالی که فروش کلی کاهش یافت، ال این وان جایگاه خوبی پیدا کرد و تولیدکنندگان از این موضوع شکایت ندارند. ال این وان ها گران تر از دسک تاپ های معمولی هستند.

درک جذابیت سیستم های ال این وان آسان است. آنها محاسبات را متراکم و ساده می کنند و به یک طراحی زیبا و زیبا تبدیل می شوند که خداحافظی از سیم های آزار دهنده و زشت است. اما این با فداکاری هایی همراه است که ممکن است چند سال در جاده شما را آزار دهد.

پرداخت در عملکرد

علی رغم آنچه ممکن است شنیده باشید، عملکرد حتی در رایانه های رومیزی همچنان مهم است. در حقیقت، فاصله بین سریعترین و کم سرعت ترین سیستمها بیش از هر زمان دیگری است. حتی فعالیت های اساسی، مانند مرور وب، با گذشت زمان طاقت فرسا می شوند، بنابراین عملکرد رایانه در هنگام خرید می تواند بر مدت زمان مفید بودن آن تأثیر بگذارد.

ال این وان مزیت هستند زیرا نازک ساخته شده اند. این بدان معنی است که فضای کمتری برای اجزا و خنک کننده وجود دارد. در نتیجه، بازار ال این وان مملو از رایانه های رومیزی است که نسخه های کم مصرف پردازنده های دسک تاپ یا حتی پردازنده های موبایل را در داخل خود جای داده اند.

پرفروش ترین لنوو C50 یک نمونه عالی است. طبق گفته Newegg، محبوب ترین تجسم آن 730 دلار است و دارای یک Core i5-4210U است. این یک تراشه دو هسته ای با ساعت پایه 1.7GHz و حداکثر Turbo Boost 2.7GHz است.

این مطلب را از دست ندهید   رایانه شخصی همه کاره (AIO)

فرض کنید این صفحه نمایش در حدود 150 دلار ارزش سیستم را به ارمغان می آورد و 580 دلار به شما می دهد تا برای یک برج قابل مقایسه هزینه کنید. حتی با این قیمت پایین می توانید چهار هسته ای Core i5 را با ساعت پایه 3.2 گیگاهرتز به راحتی گیر بیاندازید. اغراق نیست اگر بگوییم رایانه رایانه سنتی دو برابر سریعتر است.

این شکاف فقط با افزایش قیمت ها بدتر می شود. هزار دلار به سختی یک چهار هسته ای ال این وان صفحه نمایش با رزولوشن 1080p خریداری می کنند، اما همین قیمت به راحتی یک دسکتاپ با Core i7 Quad، یک حافظه رم و گرافیک گسسته به شما می دهد. و در سطح بالا، بخش ال این وان به سادگی از بین می رود. هیچ ال این وان نمی تواند یک رایانه برج برج 2000 دلاری را شکست دهد.

انتظار کهنگی داشته باشید

از آنجا که شروع کار ال این وان کندتر است، باید سریعتر آن را ارتقا دهید. رایانه های امروزی مدت بسیار طولانی دوام می آورند، اما بعد از چهار یا پنج سال بسیاری از آنها سن خود را نشان می دهند و این خصوصاً برای سیستم هایی که از ابتدا چندان پیشرفته نبوده اند، بسیار صدق می کند.

متأسفانه ال این وان، که احتمالاً زودتر از برج احساس کندی می کند، بستر مناسبی برای ارتقا نیست. تقریباً هر رایانه در این رده دارای پردازنده آرایه شبکه ای توپی (BGA) است. تراشه ای که برای BGA طراحی شده به مادربرد لحیم می شود، بنابراین کاربر نمی تواند آن را جایگزین یا ارتقا دهد. در گرافیک های گسسته، تقریباً همیشه همین مسئله وجود دارد، اگر در زمان خرید سیستم ارائه شده باشد.

این مطلب را از دست ندهید   کامپیوتر رومیزی ال این وان

عدم ارتقا

همچنین نمی توانید نمایشگر یا بلندگوها را ارتقا دهید. در حالی که هر دو تمایل به سن بهتر از پردازنده دارند اما در نهایت منسوخ می شوند. یک مانیتور معمولی که یک دهه پیش فروخته شده دارای صفحه نمایش 19 اینچی با رزولوشن 1280 76 768 بود. نمایشگرهای 1080p امروزی به طور مشابه در سال 2025 از حالت خارج می شوند. یک جفت بلندگو می تواند یک دهه یا بیشتر دوام بیاورد – اما در بهترین حالت همه موارد در همه فقط صدای متوسطی دارند.

چه چیزی را می توانید ارتقا دهید؟ RAM و هارد دیسک معمولاً، اگرچه بعضی از سیستم ها حتی این اجازه را نمی دهند. و حتی در اینجا، گزینه های شما محدود است. اکثر سیستم های AIO با دو اسلات RAM و یک جایگاه واحد هارد دیسک حمل می شوند که هر دو ظرفیت آنها پر است. به روزرسانی به معنای جایگزینی کامل این قطعات است که هزینه و هزینه بیشتری نسبت به افزودن یک هارد دیسک جدید یا RAM به یک تنظیم برج موجود بیشتر دارد.

0/5 (0 نقد و بررسی)