نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

فهرست مطالب

راه حل های رایج کامپیوتر all in one/ به احتمال زیاد روزانه با کامپیوتر all in one کار خواهید کرد. مانند هر بخش فناوری، در نهایت مشکلاتی وجود خواهد داشت. تشخیص و رسیدگی به این مشکلات در اسرع وقت، کلید به حداکثر رساندن کارایی و کاهش زمان خرابی است. در حالی که هر رایانه منحصر به فرد است، برخی از مشکلات و راه حل های رایج رایانه ای وجود دارد که ارزش یادگیری را دارد تا بتوانید بهتر از رایانه شخصی خود استفاده کنید. در زیر لیستی از پنج مشکل رایج رایانه را بخوانید، چه چیزی ممکن است باعث آنها شود و چند راه حل آسان که می توانید خودتان پیاده سازی کنید.

راه حل های رایج کامپیوتر all in one

چه چیزی به عنوان یک مشکل کامپیوتر all in one به حساب می آید؟

هر زمان که از رایانه شخصی استفاده می کنید و آن طور که می خواهید کار نمی کند، این یک مشکل است. همه چیز از کلیدهای چسبنده گرفته تا خرابی حافظه می تواند ناامید کننده باشد و شما را از استفاده صحیح از رایانه خود باز دارد. در حالی که این روزها یک شوخی رایج است، “روشن و خاموش کردن آن” بهترین گام اول برای عیب یابی مشکلات رایانه است و می تواند زمان و دردسر شما را نجات دهد. اولین قدم عالی دیگر این است که کابل‌هایی را که استفاده می‌کنید، قبل از اینکه به عیب‌یابی ادامه دهید، آزمایش کنید. وقتی چرخه برق رایانه شخصی یا تعویض کابل ها کار نمی کند، راه حل های قابل دسترس تری وجود دارد که می توانید قبل از تماس با یک کمک حرفه ای امتحان کنید. در اینجا برخی از رایج ترین مشکلات رایانه همراه با راه حل های ممکن آورده شده است:

 کاهش سرعت عمومی

یکی از رایج ترین مشکلاتی که کاربران با رایانه خود دارند این است که «آهسته کار می کند». این می تواند ناشی از موارد مختلف باشد. با این حال، معمولاً به زمان روشن کردن رایانه شخصی، باز کردن برنامه ها یا انجام تقریباً هر کاری اشاره دارد. در برخی موارد شدید، این حتی می تواند به معنای تاخیر ورودی از صفحه کلید شما به چیزی باشد که روی صفحه ظاهر می شود. این مشکل می‌تواند بسیار ناامیدکننده باشد، زیرا می‌تواند بر برنامه‌ها یا مناطق مختلف رایانه شما تأثیر بگذارد و بهره‌وری را به طور جدی کاهش دهد.

راه حل رفع مشکل

9 بار از هر 10 بار، دلیل اصلی کندی عمومی رایانه شخصی کمبود یا توزیع نامناسب منابع سخت افزاری است. این بدان معناست که برنامه ها یا فرآیندهای خاصی از رم، هارد دیسک یا CPU شما بیش از حد استفاده می کنند.

فقط اجرای سیستم عامل شما نیاز به مقدار پایه ای از منابع دارد، بنابراین اگر برنامه مزاحم زیادی دارید که از رایانه شما استفاده می کند، ممکن است برای اجرای سیستم عامل مشکل داشته باشد. این می تواند باعث مشکلات رایج کندی مانند تاخیر ورودی شود. یک راه آسان برای بررسی اینکه چه برنامه‌ای منابع شما را ذخیره می‌کند، استفاده از Task Manager است.

این مطلب را از دست ندهید   تعویض هارد دیسک

برای انجام این کار، روی نوار وظیفه خود کلیک راست کرده و روی Task Manager کلیک کنید. در بالای پنجره Task Manager، برگه‌ای را مشاهده می‌کنید که عبارت «عملکرد» را می‌خواند. می توانید روی این برگه کلیک کنید تا ببینید چه مقدار از منابع رایانه شما در یک زمان استفاده می شود. فرض کنید این مقادیر نزدیک به 100 درصد هستند. در این صورت، می‌توانید برنامه‌های اضافی را در صورت نیاز ببندید تا زمانی که رایانه شما دوباره به راحتی کار کند. یک قانون خوب که باید به خاطر بسپارید این است که فقط برنامه هایی را که به طور فعال استفاده می کنید باز کنید. این تضمین می کند که رایانه شما همیشه به طور مطلوب کار می کند.

 کامپیوتر all in one روشن نمی شود

فشردن دکمه پاور روی رایانه و اینکه هیچ اتفاقی نیفتد، می تواند به نظر پایان دنیا باشد. خوشبختانه، مشکلات برق لزوماً به این معنی نیست که کل رایانه شخصی خراب است یا داده ها از بین رفته اند. هم رایانه‌های رومیزی و هم لپ‌تاپ‌ها به دلایلی می‌توانند از روشن شدن خودداری کنند. حتی گاهی اوقات ممکن است فقط یک وسیله جانبی مانند یک مانیتور خارجی باشد که مشکل دارد و باعث می شود کامپیوتر all in one به طور کامل روشن نشود. اگر دکمه روشن/خاموش را فشار دهید تا کامپیوتر all in oneتان روشن شود و هیچ اتفاقی نیفتد، وحشت نکنید. به یاد داشته باشید که قبل از فشار دادن مجدد دکمه روشن/خاموش یا تنظیم مجدد، یک لحظه به رایانه فرصت دهید تا کاملا روشن شود. اگر هنوز مشکل دارید، برخی از راه حل های سریع زیر را امتحان کنید!

راه حل برطرف کردن این مشکل

لپ‌تاپ‌ها به دلیل منبع تغذیه خارجی و باتری‌های داخلی، بیشتر از دسکتاپ‌ها در معرض مشکلات برق هستند. اگر آسیبی به شارژر لپ‌تاپ یا باتری داخلی وارد شود، اکثر لپ‌تاپ‌های مدرن از روشن شدن خود جلوگیری می‌کنند تا از آسیب بیشتر تجهیزات معیوب جلوگیری کنند. در صورت امکان، می‌توانید دستگاه را کاملاً خاموش کرده و از برق بکشید، سپس باتری را قبل از اینکه دوباره کامپیوتر all in one را خاموش کنید، خارج کنید. اگر این راه حل مشکل را حل کرد، به احتمال زیاد، زمان تعویض باتری است. اگر با این کار مشکل حل نشد، از آداپتور برق متناوب دیگری با باتری و بدون باتری استفاده کنید تا مشخص کنید که آیا هر یک از آن دستگاه‌ها باعث مشکل راه‌اندازی شده‌اند یا خیر.

در رایانه های رومیزی، مسائل مربوط به برق ساده تر است، اما می تواند پیچیده تر باشد. 99 درصد رایانه‌های رومیزی دارای یک دکمه روشن/خاموش در جلوی کیس و یک سوئیچ روشن/خاموش در پشت کیس نزدیک به محل اتصال سیم برق هستند. و دکمه جلو فشار داده می شود. این همیشه اولین چیزی است که باید هنگام مواجه شدن با مشکلات برق در رایانه رومیزی بررسی کنید. اگر با این کار مشکل شما حل نشد، می‌توانید وقتی رایانه خاموش است، کیس خود را با دقت باز کنید تا ببینید آیا منبع تغذیه شما به درستی به سایر اجزای رایانه متصل است یا خیر. نصب مجدد اتصالات و حذف هرگونه گرد و غبار یا زباله اضافی در کیس بی خطر است. با این حال، حذف یا تغییر اتصالات منبع تغذیه داخلی برای کاربران عادی توصیه نمی شود.

این مطلب را از دست ندهید   تعمیر فن iMac Intel 27

 دستگاه های جانبی کار نمی کنند

گاهی اوقات آزاردهنده ترین مشکلات مربوط به خود رایانه شما نیست، بلکه مربوط به تجهیزات جانبی است که می خواهید با دستگاه استفاده کنید. صفحه‌کلیدها و موش‌ها استفاده روزانه بسیار زیادی را مشاهده می‌کنند، بنابراین غیرعادی نیست که گاهی اوقات از کار بیفتند. سایر دستگاه‌ها مانند میکروفون‌ها یا کنترل‌های مبتنی بر ارائه می‌توانند فرآیندهای راه‌اندازی پیچیده‌ای داشته باشند که می‌توانند در آینده مشکلات بالقوه‌ای ایجاد کنند. هنگامی که هر یک از این دستگاه ها به درستی کار نمی کنند، می توانند زمان خرابی پرهزینه و آزاردهنده ای ایجاد کنند که برای هیچ کاربری ایده آل نیست.

راه حل

اولین چیزی که باید بررسی کنید وقتی یک دستگاه خارجی کار نمی کند، اتصال آن به رایانه است. کابل ها می توانند به راحتی بشکنند یا پورت ها مسدود شوند. قبل از ورود به هر راه حل جدی تری، همیشه بهترین کار این است که از کابل ها یا اتصالات مختلف روی دستگاه خود استفاده کنید تا ببینید آیا دستگاه دوباره شروع به کار می کند یا خیر.

اگر خود کابل یا سخت‌افزار مشکلی ندارد، می‌توانید درایورها را دوباره نصب کنید تا ببینید آیا با این کار مشکل برطرف می‌شود یا خیر. درایورها نرم افزاری هستند که رایانه شما برای برقراری ارتباط و استفاده صحیح از سخت افزار از آن استفاده می کند. همه دستگاه ها از صفحه کلید گرفته تا کارت های Wi-Fi دارای درایور هستند. گاهی اوقات، آنها ممکن است خراب شوند یا به درستی به روز نشوند، و این می تواند هنگام تلاش برای استفاده از دستگاه های شما مشکلاتی ایجاد کند.

یک راه سریع برای اینکه ببینید آیا مشکل درایور دارید این است که Device Manager را بررسی کنید. این قسمتی از تنظیمات شما است که می توانید با جستجو یا کلیک راست در منوی شروع به آن دسترسی پیدا کنید. پس از ورود به Device Manager، لیستی از تمام سخت افزارهای متصل به رایانه خود را مشاهده خواهید کرد. اگر هر قطعه سخت افزاری مشکل داشته باشد، یک علامت تعجب در کنار دستگاه وجود دارد. این بدان معنی است که دستگاه توسط رایانه شما شناسایی می شود اما آنطور که در نظر گرفته شده کار نمی کند.

دو راه حل وجود دارد که می توانید از اینجا برای راه اندازی مجدد دستگاه خود امتحان کنید:

  • ابتدا می توانید راست کلیک کرده و درایورهای دستگاه را به روز کنید. این به راه اندازی مجدد نیاز دارد اما می تواند راهی سریع و آسان برای اجرای این اصلاح باشد.
  • اگر به‌روزرسانی کار نکرد، می‌توانید درایورها را مجدداً نصب کنید. برای انجام این کار، دوباره روی دستگاه کلیک راست کنید، اما این بار روی “Uninstall Drivers” کلیک کنید و سپس کامپیوتر all in one خود را مجددا راه اندازی کنید. این درایورهای فعلی را از دستگاه شما حذف می کند و پس از راه اندازی مجدد رایانه، درایورهای مناسب را مجدداً نصب می کند.
این مطلب را از دست ندهید   آموزش تعویض پورت اترنت یا LAN لپ تاپ ایسوس Zen AiO Pro Z240IC

 مسائل صوتی

جلسات مجازی این روزها استاندارد شده اند، و به همین دلیل مشکلات صوتی زیادی وجود دارد که می تواند استفاده از رایانه شخصی شما را غیرقابل تحمل کند. میکروفون ها ممکن است به طور تصادفی بی صدا شوند، یا منابع صوتی می توانند در برنامه های مختلف جابجا شوند. سخت افزار ممکن است از کار بیفتد، اما غیر معمول است. اغلب اوقات، مشکلات صدا را می توان از داخل سیستم عامل حل کرد. با این حال، راه‌های متعددی برای دسترسی و تغییر تنظیمات صدا وجود دارد، بنابراین هنگام انتظار برای شروع یک جلسه مجازی یا تماس ویدیویی، عیب‌یابی مشکلات می‌تواند خسته‌کننده باشد.

اکثر کیبوردها، هدست‌ها یا میکروفون‌ها دارای دکمه اختصاصی بی‌صدا هستند. هنگام برخورد با مشکلات صدا، همیشه بهترین تمرین این است که ابتدا این عملکردها و دکمه ها را بررسی کنید. فشار دادن تصادفی دکمه یا کلید گاهی اوقات می تواند منابع صوتی برنامه ها یا کل صدای رایانه شخصی شما را قطع کند.

هنگامی که همه دستگاه‌های شما همانطور که در نظر گرفته شده وصل می‌شوند و همچنان مشکلات صوتی دارید، گام بعدی این است که بررسی کنید و ببینید که آیا صدای شما از داخل سیستم عامل شما کم است یا بی‌صدا است. اگر همچنان با مشکلات صوتی مواجه هستید، آخرین چیزی که می توانید بررسی کنید منابع پخش است. با کلیک راست بر روی نماد بلندگو، می توانید تنظیمات صوتی خود را باز کنید، که لیستی از دستگاه های صوتی موجود را به شما نشان می دهد. سپس می توانید هر یک را با فشار یک دکمه تست کنید و مطمئن شوید که دستگاه مناسب برای کامپیوتر all in one شما انتخاب شده است.

متأسفانه، اگر هیچ یک از این اصلاحات نرم افزاری کار نکرد، ممکن است یک مشکل سخت افزاری باشد. اگر درایور صوتی عمومی رایانه شخصی شما (که در جک هدفون 3.5 میلی متری یافت می شود) کار نمی کند یا با برخی از ویژگی های هدفون سازگار نیست، می توانید به دنبال یک هدست USB بگردید – اتصال USB برای رفع هر مشکلی که درایور و اغلب مشکلات سازگاری نرم افزار با هدست را برطرف می کند.

4 دلیل رایج برای خرابی کامپیوتر all in one

0/5 (0 نقد و بررسی)