نمایندگی آل این وان

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

فهرست مطالب

اکثر کاربران ویندوز در برخی مواقع سیستم عامل خود را مجدداً نصب می کنند، اما این مرحله برای کاربران all in one مک معمولی نیست. در حالی که راه‌های کمتر تهاجمی برای ایجاد حس جدید در all in one مک قدیمی وجود دارد، نصب مجدد macOS در برخی موارد می‌تواند مفید باشد. چه مشکل بزرگی دارید و می‌خواهید تازه شروع کنید، یا قصد دارید all in one مک خود را بفروشید و باید آن را بازنشانی کنید، نحوه نصب مجدد macOS برای پاکسازی یک فرآیند نسبتاً آسان است. ما شما را از طریق این مقاله راهنمایی می کنیم.

نحوه نصب مجدد macOS برای پاکسازی

قبل از شروع نحوه نصب مجدد macOS برای پاکسازی گرفتن پشتیبان گیری

برای نحوه نصب مجدد macOS برای پاکسازی احتمالاً مدتی است که از این رایانه استفاده کرده اید و اطلاعات شخصی روی آن دارید. نصب مجدد macOS همه چیز روی سیستم شما را پاک می کند، بنابراین ضروری است که ابتدا از آن نسخه پشتیبان تهیه کنید. قبل از پشتیبان‌گیری، مall in one مکن است بخواهید با خلاص شدن از شر فایل‌های قدیمی که هرگز استفاده نمی‌کنید، فضا را آزاد کنید.

ساده ترین راه برای تهیه نسخه پشتیبان، استفاده از راه حل داخلی اپل، Time Machine است. ما نحوه استفاده از Time Machine برای پشتیبان گیری از all in one مک را پوشش داده ایم. برای استفاده از آن به یک هارد دیسک خارجی نیاز دارید.

اگر نمی‌خواهید از Time Machine استفاده کنید یا یک هارد دیسک خارجی ندارید، می‌توانید به راه‌حل جایگزین نسخه پشتیبان all in one مک نگاه کنید. برخی از اینها پشتیبان‌گیری ابری ارائه می‌دهند، بنابراین نیازی به فضای ذخیره‌سازی اضافی ندارید. با این حال، پشتیبان گیری ابری تقریباً همیشه به اشتراک پولی نیاز دارد.

اگر فقط تعداد کمی فایل دارید، ممکن است به دنبال همگام سازی مهم ترین فایل های خود با Google Drive یا سایر فضای ذخیره سازی ابری باشید. جایگزین دیگر کپی کردن پوشه های حیاتی خود در یک درایو فلش USB است. هر کاری که می خواهید انجام دهید، به یاد داشته باشید که این فرآیند همه چیز را در all in one مک شما پاک می کند.

خروج از برنامه ها

برای نحوه نصب مجدد macOS برای پاکسازی قبل از اینکه ادامه دهید، باید برای خروج از برنامه های رایانه خود نیز وقت بگذارید. سرویس‌هایی مانند Adobe Creative Cloud تعداد نصب‌هایی را که می‌توانید استفاده کنید محدود می‌کنند، بنابراین باید از سیستم خارج شوید تا از هدر رفتن آن در سیستمی که وجود ندارد جلوگیری کنید.

این مطلب را از دست ندهید   8 نکته اساسی رفع مشکلات macOS

با باز کردن iTunes و انتخاب Account > Sign Out از iTunes خارج شوید. می‌توانید با باز کردن پیام‌ها و انتخاب پیام‌ها > تنظیمات برگزیده از سیستم iMessage خارج شوید. حساب خود را در نوار کناری سمت چپ انتخاب کنید و خروج از سیستم را انتخاب کنید. در نهایت با مراجعه به System Preferences > iCloud و انتخاب Sign Out از iCloud خارج شوید.

مرحله 1: راه اندازی در حالت بازیابی

برای نحوه نصب مجدد macOS برای پاکسازی در زمان‌های قدیم، می‌توانستید سیستم‌عامل را از طریق دی‌وی‌دی که همراه با all in one مک شما ارسال می‌شد، دوباره نصب کنید. اما از آنجایی که all in one مک های جدید درایو نوری ندارند، برای این کار از حالت بازیابی داخلی استفاده می کنیم. این روی هر all in one مکی که دارای سیستم عامل OS X 10.7 Lion یا جدیدتر است کار خواهد کرد.

all in one مک خود را خاموش کنید. کلیدهای Cmd + R (یکی از چندین کلید ترکیبی راه اندازی all in one مک) را نگه دارید و دوباره برق را روشن کنید. به نگه داشتن این کلیدها ادامه دهید تا لوگوی اپل را ببینید. پس از مدتی، صفحه macOS Utilities (یا OS X Utilities) را با چندین گزینه خواهید دید.

اگر این کار نمی کند (شاید رایانه شما مانند من در لوگوی اپل یخ می زند)، به جای آن باید حالت بازیابی اینترنت را راه اندازی کنید. این کار محیط بازیابی را از اینترنت به جای پارتیشن روی هارد دیسک اجرا می کند. Cmd + Option + R را در هنگام راه اندازی نگه دارید تا به آن دسترسی پیدا کنید. به جای لوگوی اپل، یک کره در حال چرخش را خواهید دید.

اگر قبلاً به شبکه Wi-Fi متصل نشده اید، متصل شوید. سپس کمی صبر کنید تا کامپیوتر شما محیط بازیابی را دانلود کند. برای ورود به حالت بازیابی مناسب، باید زبان خود را انتخاب کنید.

هنگام استفاده از حالت بازیابی اینترنت، سیستم ممکن است نسخه متفاوتی از macOS را نسبت به آنچه که استفاده می‌کردید دوباره نصب کند.

این مطلب را از دست ندهید   راه اندازی مجدد all in one مک

مرحله 2: پاک کردن دیسک

برای نحوه نصب مجدد macOS برای پاکسازی توجه داشته باشید که اگر می‌خواهید به سادگی macOS را مجدداً بدون از دست دادن داده نصب کنید، باید این مرحله را رد کرده و به «نصب مجدد macOS» در زیر بروید.

برای نصب مجدد صحیح سیستم عامل، ابتدا باید دیسک را پاک کنید. برای انجام این کار، Disk Utility را از منو انتخاب کنید.

در مرحله بعد، هارد داخلی خود (معمولاً با برچسب Macintosh HD) از نوار کناری سمت چپ انتخاب کنید. به تب Erase در سمت راست بروید. مطمئن شوید که Format روی Mac OS Extended (Journaled) تنظیم شده است. نام پیش‌فرض Macintosh HD خوب است، مگر اینکه چیز دیگری را ترجیح دهید.

روی Erase کلیک کنید و عملیات را تایید کنید. پس از اتمام، برای نصب جدید macOS آماده هستید. Cmd + Q را فشار دهید تا از Disk Utility خارج شوید.

مرحله 3: نصب مجدد macOS

برای نحوه نصب مجدد macOS برای پاکسازی در منوی macOS Utilities، دوباره macOS را نصب کنید (یا نصب مجدد OS X) را انتخاب کنید. برای ادامه روی Continue کلیک کنید. اپل واجد شرایط بودن رایانه شما برای نصب سیستم عامل را تأیید می کند. مall in one مکن است پیامی برای وارد کردن Apple ID خود به عنوان بخشی از این فرآیند مشاهده کنید.

موافقت نامه مجوز را بپذیرید، سپس روی هارد دیسک خود کلیک کنید تا آن را برای نصب انتخاب کنید. برای شروع فرآیند روی Install کلیک کنید. بسته به مشخصات رایانه شما (و سرعت اتصال به اینترنت در صورت استفاده از بازیابی اینترنت)، این کار مدتی طول می کشد.

هنگامی که صفحه خوش آمد گویی را مشاهده کردید، all in one مک شما به حالت پیش فرض کارخانه بازگشته است. اگر all in one مک خود را می فروشید یا می دهید، می توانید Cmd + Q را در این مرحله فشار دهید. شما یک اعلان برای خاموش کردن all in one مک خود دریافت خواهید کرد. مالک بعدی می تواند بعداً راه اندازی را ادامه دهد. اگر all in one مک خود را نگه می دارید، ما شما را از طریق راه اندازی راهنمایی می کنیم.

خرابی ال این وان

مرحله 4: راه اندازی macOS New

برای نحوه نصب مجدد macOS برای پاکسازی منطقه خود را در صفحه خوش آمدید انتخاب کنید و روی Continue کلیک کنید. بعد، طرح بندی صفحه کلید خود را تأیید کنید و دوباره Continue را بزنید. سپس باید به یک شبکه بی سیم متصل شوید (در صورت نیاز می توانید فعلاً از این کار صرف نظر کنید).

این مطلب را از دست ندهید   6 راه حل عدم دریافت اعلان در all in one

در ادامه، Transfer Information to This Mac صفحه را خواهید دید. در اینجا می‌توانید از Mac، Time Machine پشتیبان‌گیری یا دیسک راه‌اندازی را انتخاب کنید تا داده‌هایی را که قبلاً پشتیبان‌گیری کرده‌اید وارد کنید. برای رد شدن از این مورد، اکنون هیچ اطلاعاتی را منتقل نکنید را انتخاب کنید. می توانید بعداً مراحل را طی کنید.

سپس all in one مک شما از شما می خواهد که با Apple ID خود وارد شوید. برای ورود به سیستم، اعتبار خود را اینجا وارد کنید، یا اگر هنوز حساب کاربری ندارید، گزینه Create a new Apple ID را انتخاب کنید (برای اطلاعات بیشتر، سؤالات متداول Apple ID ما را بررسی کنید). اگر می‌خواهید از یک حساب محلی استفاده کنید، گزینه Don’t sign in را انتخاب کنید. با این حال، این کار شما را از استفاده از App Store، FaceTime و موارد مشابه جلوگیری می‌کند.

شرایط و ضوابط را بپذیرید، سپس اگر با Apple ID وارد سیستم نشده اید، حساب رایانه خود را ایجاد کنید. از اینجا، یک لحظه به رایانه خود فرصت دهید تا راه اندازی شود، و با دسکتاپ از شما استقبال می شود.

مرحله 5: به‌روزرسانی macOS (در صورت وجود)

برای نحوه نصب مجدد macOS برای پاکسازی در این مرحله باید به‌روزرسانی‌های macOS را بررسی کنید. منوی Apple را در بالا سمت چپ باز کنید و روی Software Update کلیک کنید تا App Store باز شود.

هر به‌روزرسانی موجود برای نسخه فعلی macOS را در برگه به‌روزرسانی‌ها می‌بینید، اما باید برگه ویژه (یا macOS) را برای آخرین نسخه موجود macOS نیز بررسی کنید. پس از اینکه all in one مک خود را برای به‌روزرسانی آماده کردید، روی دریافت نسخه جدید کلیک کنید و مراحل شروع به‌روزرسانی را طی کنید.

بیشتر بدانید: آموزش تعویض مادر برد لپ تاپ ایسوس Zen AiO Pro Z240IC

0/5 (0 نقد و بررسی)