نمایندگی آل این وان

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

فهرست مطالب

گرد و غبار پروژکتور دشمن شماست!

امروزه یکی از متداول ترین فناوری های مورد استفاده در صنعت AV پروژکتور است. این واحدها اجزای اساسی اتاقهای شنا، کلاس ها، امکانات آموزشی، اتاق های اجتماعات و حتی سینمای خانگی هستند. پروژکتورهای مدرن تقریباً بدون تعمیر و نگهداری هستند، اما یک کار ساده وجود دارد که هر صاحب پروژکتور می تواند به طور منظم انجام دهد تا عملکرد واحد های خود را به درستی در طول عمر پروژکتور حفظ کند و آن تمیز کردن فیلتر هوا است.

خنک کردن پروژکتورها

اکثر پروژکتورها هوا خنک می شوند و بسیار مهم است که جریان هوا قوی و ثابت بماند تا این واحدها بیش از حد گرم نشوند و به اجزای داخلی آسیب نرسانند. فن های داخلی هوا را از خارج وارد می کنند، آن را از طریق پروژکتور عبور می دهند، معمولاً به قسمتهایی که بیشترین گرما را تولید می کنند هدایت می کنند و سپس دوباره از طریق یک پنل هواکش خارج می شوند.

از آنجا که در این فرآیند از هوای استاندارد اتاق استفاده می شود، تمام تکه های مو، پوست، آلودگی و گرد و غبار موجود در هوای اتاق نیز به داخل پروژکتور کشیده می شوند. فیلتر هوای پروژکتور از ورود این ذرات به مسیر نوری و افت کیفیت تصویر جلوگیری می کند. اگر به طور مرتب تمیز نشود، گرد و غبار می تواند فیلتر را کاهش دهد و جریان هوا را کاهش دهد و در نهایت به پروژکتور آسیب برساند. با هزینه تعمیراتی که معمولاً در محدوده 500.00 دلار شروع می شود، به راحتی می توان فهمید که چرا تمیز نگه داشتن فیلتر بسیار مهم است.

این مطلب را از دست ندهید   آموزش تعویض برد سوئیچ برق لپ تاپ Lenovo IdeaCentre AIO 510S-23ISU

منطقه دسترسی فیلتر

مرحله 1

این یک منطقه دسترسی به فیلتر پروژکتور معمولی است. این واحد دارای یک فیلتر نصب شده جانبی است. بسته به مدل، فیلترها به طور کلی در کنار یا پایین قرار می گیرند. روکش فیلتر و همچنین زبانه های انگشتی دیده می شود که امکان برداشتن آسان آن را دارد.

مرحله 2

فیلتر پروژکتور کثیف پس از برداشتن درپوش فیلتر، فیلتر باید در معرض دید قرار گیرد. باز هم، هر مدل کمی متفاوت است، بنابراین لطفاً برای راهنمایی های دقیق تر در مورد برداشتن فیلتر، به کتابچه راهنمای کاربر مراجعه کنید. در تصویر زیر فیلتر دیده می شود. به گرد و غبار موجود در فیلتر توجه کنید. خطوط ناشی از شکاف گریل روی درپوش فیلتر است.

مرحله 3

فیلتر پروژکتور خاموش برای این پروژکتور، Hitachi CP-X1250، فیلتر را می توان جداگانه از پوشش فیلتر جدا کرد، همانطور که در زیر نشان داده شده است.

مرحله 4

فیلتر پروژکتور تمیز هنگامی که فیلتر برداشته شد، می توان آن را به چندین روش تمیز کرد. با استفاده از هوای فشرده می توان گرد و غبار فیلتر را از سمت مخالف خارج کرد. بیشتر فیلترها را می توان با آب گرم نیز تمیز کرد. اگر از آب استفاده می کنید، مطمئن شوید که فیلتر قبل از قرار دادن مجدد آن در پروژکتور خشک است. آب و برق معمولاً ترکیبی ضعیف است. یک فیلتر تمیز در تصویر بعدی نشان داده شده است.

طبق کتابچه راهنمای کاربر، فیلتر را دوباره جمع کرده و درپوش آن را بپوشانید. بسیاری از پروژکتورها دارای تایمرهایی هستند که به شما یادآوری می کنند زمان آن فرا رسیده است که فیلتر را تمیز کنید، بنابراین راهنمای دستورالعمل ها را بررسی کنید تا ببینید آیا دستگاه شما دارای تایمر است و در صورت لزوم نحوه تنظیم مجدد تایمر را بررسی کنید.

این مطلب را از دست ندهید   کارت خوان SD iMac 27 All in one

مزایای فیلتر تمیز

فیلترهای تمیز می توانند عمر پروژکتور را بیشتر کرده و به شما کمک کنند از لامپ های گران قیمت موجود در واحد ها بیشترین بهره را ببرید. فیلترهای کثیف می توانند منجر به مشکلات زیادی از جمله گرم شدن بیش از حد، کیفیت پایین تصویر، لامپ های دمیده شده و موتورهای نوری تخریب شده شوند.

فرآیند تمیز کردن فیلتر فقط چند دقیقه طول می کشد، اما این مهمترین فعالیت تعمیر و نگهداری است که کاربر نهایی می تواند بر روی تجهیزات خود انجام دهد. Holt AV توصیه می کند حداقل یک بار در ماه فیلترها و بیشتر اوقات در محیط های کثیف مانند کارخانه های تولید یا مکانهایی که سیگار کشیدن رایج است، فیلترها را بررسی کنید.

فقط بخاطر داشته باشید، هرچه در هوا باشد به داخل یک پروژکتور کشیده می شود بنابراین هر چه محیط آلوده تر باشد، بیشتر اوقات باید فیلتر را کنترل و تمیز کرد.

آخرین نکته در مورد این موضوع

فناوری پروژکتور دائماً در حال تغییر است و برخی از پروژکتورها با فیلترهایی که دوره تمیز کردن طولانی تری دارند یا به طور خودکار بانک فیلتر را چرخانده اند تا از فیلترهای تمیز استفاده کنند، در حال تهیه هستند. اگرچه اکثر پروژکتورها دارای فیلترهای متحرک کاربر هستند، اما در بسیاری از مدل های بالاتر از سیستم های پیچیده تری استفاده می شود که نیاز به تمیز کردن منظم را کاهش می دهد. همیشه توصیه ها و دستورالعمل های سازنده در مورد نگهداری فیلتر را دنبال کنید.

0/5 (0 نقد و بررسی)