نمایندگی آل این وان

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

فهرست مطالب

هزینه تعویض لامپ های پروژکتور

طی چند سال گذشته قیمت پروژکتور مانند سنگ پایین آمده است. بسیاری از مدل ها اکنون با قیمتی کمتر از 1000 دلار به فروش می رسند. متأسفانه هزینه لامپهای تعویض نیز به همین روال پیش نرفته است. گرچه برخی از لامپ ها اکنون زیر 300 دلار هستند، اما بیشتر آنها در محدوده 350 تا 400 دلار هستند و برای آینده قابل پیش بینی ادامه خواهند داشت. بنابراین مصرف کنندگان بیشتری که پروژکتورهای سطح ابتدایی را خریداری می کنند، از کشف لامپ های جایگزین به اندازه نیمی از قیمت اصلی پروژکتور متعجب می شوند.

اختلاف قیمت در بازار

بسیاری از افراد به وضوح گیج و تحریک شده و از این وضعیت تحریک شده اند. هیچ کس اسکناس غافلگیرکننده 400 دلاری را که انتظار آن را نداشتند دوست ندارد. اما وقتی پیش بینی می کنید، بودجه ای برای آن در نظر می گیرید و آن را در چشم انداز قرار می دهید، بسیار راحت تر است.

عمر پروژکتورها

ویدئو پروژکتورها مانند تلویزیون هایی نیستند که بتوانند برای مدت یک دهه یا بیشتر بدون تعمیر و نگهداری کار کنند. آنها باید گاه گاهی لامپ خود را عوض کنند و اکثر آنها فیلتر هوا دارند که باید هر دو یا دو ماه تمیز شود. لامپ ها در اکثر مدل ها به طور معمول حدود 2000 ساعت دوام می آورند. برخی از پروژکتورهای جدید عمر لامپ طولانی تری از 3000 ساعت را ارائه می دهند و تعداد کمی از آنها حتی تا 5000 ساعت هم دارند.

با این حال به یاد داشته باشید که برخی از لامپ ها نمی توانند تا پایان عمر تخمینی خود را پیش ببرند. اگر پروژکتور خود را در یک محیط گرم که تهویه کافی ندارد یا در ارتفاعات بالاتر کار می کنید، می تواند باعث کاهش عمر لامپ شود. همچنین، تمیز نبودن فیلتر هوا ممکن است باعث کاهش عمر لامپ نیز شود. و بعضی از لامپ ها زودتر از دیگران خراب می شوند – تخمین متوسط ​​عمر لامپ یک علم دقیق نیست.

این مطلب را از دست ندهید   کابل میکروفون iMac Intel 27 all in one

عمر لامپ پروژکتورها

اگرچه عمر طولانی لامپ یک امتیاز مثبت محسوب می شود، اما اجازه ندهید که عمر لامپ خود عاملی بیش از حد عظیم در انتخاب پروژکتور باشد. مطمئناً عمر بیشتر لامپ می تواند به معنای هزینه کمتر مالکیت باشد. با این حال، اگر 2000 ساعت از لامپ خارج شوید، 1000 فیلم دو ساعته ارائه می دهد.

اگر چراغ تعویض 400 دلار باشد، این یک فیلم حدود چهل سنت است. اگر ماهانه سی فیلم تماشا کنید، هزینه لامپ شما در هر ماه حدود 12 دلار است – هزینه پیتزای متوسط ​​دومینو. در مقایسه با هزینه اجاره یا خرید آن سی دی وی دی در ماه، هزینه لامپ تقریباً نامرئی است.

مطمئناً اگر قصد دارید پروژکتور را حداکثر 10 ساعت در روز یا بیشتر کار کنید، سریعتر از یک کاربر معمولی سینمای خانگی در لامپ ها می سوزانید و هزینه جایگزینی به مسئله قابل توجه تری تبدیل می شود.

اما اگر شما علاقه مندان به سینمای خانگی هستید که ممکن است یک روز یا کمتر یک فیلم تماشا کنید، احتمالاً نتیجه خواهید گرفت که ماندگاری لامپ و هزینه لامپ فاکتورهای هزینه چندان مهمی در تصمیم گیری بین پروژکتورها نیستند.

نکات لازم در هنگام خرید پروژکتور

در هر صورت، مهم نیست که برای چه نوع استفاده ای برنامه ریزی کرده اید، هنگام خرید یک پروژکتور مطمئن شوید که میزان استفاده ساعتی خود را در ماه تخمین بزنید. سپس از نمایندگی فروش میانگین عمر لامپ و قیمت لامپ های تعویض بخواهید تا بدانید برای چه چیزی ثبت نام می کنید.

تنها پس از محاسبه میزان استفاده از لامپ، می توانید هزینه لامپهای تعویض شده را دقیقاً در چشم انداز مالی و بودجه آن قرار دهید.

این مطلب را از دست ندهید   آنتن بلوتوث all in one iMac 27

پروژکتورهای دست دوم

برای کسانی که به فکر خرید یک پروژکتور دست دوم برای صرفه جویی در هزینه هستند، کمی احتیاط لازم است. در مورد پروژکتور دست دوم معمولاً ضمانتی وجود ندارد و احتمالاً لامپ منقضی می شود مگر اینکه فروشنده لامپ جدید را به شما تضمین کند.

اگر هزینه ای را برای یک پروژکتور دست دوم خرج کنید ممکن است از بازی جلو نباشید، فقط متوجه می شوید که برای کار با آن باید مقدار اضافی برای یک لامپ در نظر بگیرید. خیلی اوقات بهتر است یک پروژکتور جدید با لامپ تازه و گارانتی کامل خریداری کنید.

پروژکتورها ابزاری عالی برای ارائه تصاویر ویدئویی عظیم در خانه، محل کار یا کلاس شما هستند. با این حال، آنها بدون تعمیر و نگهداری نیستند. اما تا زمانی که می دانید لامپ های جایگزین ارزان نیستند و به یک مورد نیز احتیاج دارید، معمولاً می توانید برای آنها در طول عمر پروژکتور بودجه در نظر بگیرید بدون اینکه تأثیر غیر منتظره جدی در امور مالی شما داشته باشد.

0/5 (0 نقد و بررسی)