نمایندگی آل این وان

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

فهرست مطالب

7 مشکل رایج رایانه شخصی / لازم نیست هر بار که کامپیوتر all in one شما با مشکل مواجه می شود به تعمیرگاه بروید. بسیاری از مشکلات رایج رایانه شخصی راه حل نسبتاً ساده ای دارند و می توانید خودتان با چند مرحله ساده آنها را برطرف کنید. برای کمک به شما برای عیب یابی مشکلات رایج رایانه شخصی، ما 7 مشکل رایج سخت افزار رایانه شخصی را فهرست کرده ایم و در صورت مواجهه با هر یک از آنها چه گزینه هایی برای شما وجود دارد.

7 مشکل رایج رایانه شخصی

 PC بیش از حد گرم می شود

یک کامپیوتر all in one گرم کننده کل سیستم را کند می کند و منجر به خرابی های مکرر می شود. علاوه بر این، اجزای رایانه شخصی نیز ممکن است به دلیل قرار گرفتن مداوم در معرض گرما برای همیشه آسیب ببینند.

دو دلیل اصلی برای گرم شدن رایانه شما وجود دارد، یعنی یا سیستم خنک کننده به درستی کار نمی کند یا رایانه به حدی گرم می شود که سیستم خنک کننده شما دیگر نمی تواند آن را تحمل کند. در هر صورت، من یک مقاله جامع در مورد راه حل های مختلف برای رسیدگی به گرمای بیش از حد رایانه شخصی نوشته ام. آن را بررسی کنید

 پورت USB ناکارآمد

اگر پورت USB شما از کار افتاد، لازم نیست که خراب باشد. در زیر چند راه حل وجود دارد که می تواند این مشکل را برطرف کند:

روش 1: کامپیوتر all in one را مجددا راه اندازی کنید

راه اندازی مجدد کامپیوتر all in one پاسخ بسیاری از مشکلات است و راه حلی رایج برای مشکل پورت USB نیز می باشد.

روش 2: درایور پورت USB را حذف کنید

حذف درایور پورت USB، ویندوز را مجبور به نصب مجدد آن در هنگام راه اندازی مجدد کامپیوتر all in one می کند. این ممکن است مشکل را برطرف کند. در اینجا نحوه انجام آن آمده است:

  • کلیدهای Windows + R را فشار دهید و msc را در گفتگوی Run وارد کنید تا Device Manager باز شود.
  • در اینجا، گزینه Universal Serial Bus controllers را گسترش دهید.
  • اکنون روی ورودی USB Host Controller کلیک راست کرده و سپس بر روی Uninstall کلیک کنید.
  • این کار را برای همه ورودی‌ها با USB Host Controller تکرار کنید تا درایورهای همه پورت‌های USB را حذف کنید.
  • پس از حذف، رایانه شخصی را مجدداً راه اندازی کنید و ویندوز به طور خودکار درایورها را مجدداً نصب کرده و مشکلات درایور را برطرف می کند.
این مطلب را از دست ندهید   آموزش تعویض مادربرد لپ تاپ ASUS Portable AiO PT2001

روش 3: تعلیق انتخابی USB را غیرفعال کنید

USB Selective Suspend یک ویژگی صرفه جویی در مصرف برق ویندوز است که پورت های USB استفاده نشده یا غیرفعال را برای صرفه جویی در مصرف برق معلق می کند. گاهی اوقات می تواند مانع از کارکرد پورت USB شود. در اینجا نحوه غیرفعال کردن آن آمده است:

  • کلیدهای Windows + R را فشار دهید و cpl را در محاوره Run تایپ کنید تا گزینه های Windows Power باز شود.
  • در اینجا روی Change plan settings در کنار طرح فعلی خود کلیک کنید و سپس روی Change advanced power settings کلیک کنید.
  • اکنون تنظیمات USB را گسترش دهید و تنظیمات تعلیق انتخابی USB را غیرفعال کنید.
  • کامپیوتر all in one را مجددا راه اندازی کنید تا ببینید آیا مشکل پورت USB را برطرف می کند یا خیر.

 کامپیوتر all in one دائماً از WiFi جدا می شود

اگر وای فای شما خوب کار می کند اما کامپیوتر all in one شما همچنان از آن جدا می شود، ممکن است کارت شبکه کامپیوتر all in one شما برق کامل را دریافت نکند. ویندوز دارای یک گزینه ذخیره انرژی داخلی است که انرژی کمتری به کارت شبکه می دهد. شما باید این ویژگی را غیرفعال کنید:

  • در قسمت Power Options به تنظیمات پیشرفته بروید.
  • در اینجا Wireless Adapter Settings و سپس Power Saving Mode را گسترش دهید.
  • این را روی Maximum Performance تنظیم کنید.

بوق کامپیوتر all in one

مادربرد رایانه شخصی به اندازه کافی هوشمند است که مشکلات را تشخیص دهد و صداهایی را با ریتم های مختلف به شما بگوید. در اینجا مقاله ای در مورد معنای واقعی زمانی که رایانه شخصی چندین بار بوق می دهد، آورده شده است.

اگر رایانه شخصی پس از بوق روشن نمی شود، معمولاً حل مشکل توسط خودتان دشوار است. با این حال، من قصد دارم دو مورد از رایج‌ترین مشکلاتی که به دلیل بوق‌ها به وجود می‌آیند را فهرست کنم، و خوشبختانه، شما خودتان نیز می‌توانید آنها را حل کنید.

مشکل 1: رم نامناسب

مشکلی که اخیراً با آن برخورد کردم. اگر رم داخل رایانه شما شل یا از جای خود خارج شود، رایانه شما 2 تا 3 بار بوق می‌زند و اصلاً بوت نمی‌شود. راه حل ساده است، رایانه شخصی را باز کنید (کاربران لپ تاپ باید به متخصص اجازه رسیدگی به این کار را بدهند) و رم را دوباره وارد کنید. در اینجا چگونه است:

  • رم را به طور کامل خارج کنید و با استفاده از یک پنبه، هرگونه آلودگی داخل شکاف را تمیز کنید.
  • حالا رم را دوباره وارد کنید و به اندازه کافی به دو طرف آن فشار وارد کنید تا مطمئن شوید که کاملا داخل آن است.
  • پس از آن، گیره ها را ببندید و مطمئن شوید که به درستی قفل شده اند. حتی یک رم کمی شل نمی تواند کار کند.
  • این ویدیو باید به شما در نصب صحیح رم کمک کند
این مطلب را از دست ندهید   رایانه شخصی همه کاره (AIO)

مشکل 2: سخت افزار اخیرا اضافه شده است

یک قطعه سخت افزاری آسیب دیده یا اشتباه نصب شده می تواند منجر به بوق شود. اجزای سخت افزاری جدید اضافه شده را بردارید و ببینید آیا مشکل را حل می کند یا خیر. اگر بعداً رایانه شخصی به خوبی کار کرد، یا آن را به درستی نصب کنید یا آن را تعمیر کنید (یا جایگزین کنید).

 فن های PC کار نمی کنند

اگر متوجه شدید که یک یا چند فن در رایانه شخصی شما کار نمی کند، ممکن است به دلیل کثیفی داخل آن باشد. باید رایانه شخصی را باز کنید و از یک قوطی هوای فشرده یا یک دمنده برگ برای تمیز کردن فن ها و سایر قطعات استفاده کنید.

اگر مشکل کثیفی نبود، می توانید از برنامه SpeedFan نیز استفاده کنید تا ببینید مشکل چیست. این برنامه به شما امکان می دهد طرفداران را کنترل کنید تا دوباره کار کنند. اگرچه مادربرد رایانه شخصی شما برای استفاده از این برنامه باید از کنترل فن پشتیبانی کند.

 کامپیوتر all in one از بخشی از RAM استفاده نمی کند

گاهی اوقات ممکن است رایانه شما از بخشی از RAM استفاده نکند. به عنوان مثال، شما ممکن است 4 گیگابایت رم داشته باشید، اما رایانه شما تنها زمانی از 2 گیگابایت استفاده می کند که آن را از Task Manager بررسی کنید. این معمولاً یک مشکل تنظیمات ویندوز است.

توجه: اگر فقط چند مگابایت (200-400 مگابایت) رم استفاده نمی شود، احتمالاً توسط سخت افزار رایانه شخصی استفاده می شود و شما نمی توانید کاری در مورد آن انجام دهید.

این مطلب را از دست ندهید   گرد و غبار پروژکتور

راه حل این مشکل ساده است – ویندوز باید طوری پیکربندی شده باشد که فقط از بخشی از RAM استفاده کند. در اینجا نحوه رفع آن آمده است:

  • کلیدهای Windows + R را فشار دهید و msconfig را در پنجره Run تایپ کنید تا System Configurations باز شود.
  • به تب Boot بروید و روی گزینه های پیشرفته کلیک کنید.
  • حالا کادر کنار Maximum memory را علامت بزنید و حداکثر مقدار RAM را که نصب کرده اید (به مگابایت) وارد کنید.
  • روی OK کلیک کنید و کامپیوتر all in one را مجددا راه اندازی کنید تا اعمال شود.

خوب است بدانید: در حالی که در آن هستید، باید کادر کنار گزینه Number of processors را نیز علامت بزنید و مطمئن شوید که رایانه شما از تمام هسته های CPU نیز استفاده می کند. اگر می خواهید از تمام توان CPU استفاده کنید، آن را روی حداکثر عدد تنظیم کنید.

اگر با این کار مشکل برطرف نشد، این احتمال وجود دارد که یکی از رم ها به درستی نصب نشده باشد. سعی کنید دوباره آن را نصب کنید.

 فن بیش از حد کار

فن کامپیوتر all in one شما بر اساس میزان گرمایش کامپیوتر all in one شما کار می کند. هر چه دما بالاتر باشد، فن سریعتر کار می کند. در صورتی که دمای کامپیوتر all in one شما خوب باشد (می توانید از HWMonitor برای بررسی آن استفاده کنید)، اما فن با سرعت کامل کار می کند. سپس باید آن را به صورت دستی کنترل کنید.

برای این منظور می توانید از اپلیکیشن SpeedFan نیز استفاده کنید. سرعت اجرای تمام فن های داخل کامپیوتر all in one شما را به شما می گوید تا بتوانید سرعت آنها را مدیریت کنید. نگران سازگاری برنامه نباشید، مشکل کار بیش از حد فن فقط با مادربردهایی اتفاق می افتد که می توانند فن ها را کنترل کنند.

تبدیل کامپیوتر به ال این وان

0/5 (0 نقد و بررسی)