نمایندگی آل این وان

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

فهرست مطالب

نحوه کار پروژکتورهای DLP

پروژکتورهای DLP اساساً به یک تراشه DLP یا دستگاه میکروآرامر دیجیتال (DMD) متکی هستند که شامل حداکثر دو میلیون آینه کوچک است که هر یک آینه یک پنجم عرض موی انسان است. هر یک از این آینه ها می توانند به طور مستقل به سمت منبع نوری حرکت کرده یا از آن دور شوند و پیکسلی تاریک یا روشن ایجاد کنند. این رنگ توسط یک پرتو نور از منبع لامپ نور به DMD تغذیه می شود، سپس قبل از رسیدن به تراشه از طریق یک چرخ رنگی در حال چرخش عبور می کند و تصویر از طریق لنز و به صفحه نمایش می رسد.

معماری روژکتور DLP

یک پروژکتور DLP با معماری سه تراشه می تواند حداکثر 35 تریلیون رنگ ارائه دهد. یک پروژکتور DLP سه تراشه از منشور برای تقسیم نور از لامپ استفاده می کند و هر رنگ اصلی نور به تراشه DLP خود هدایت می شود، سپس دوباره از طریق لنز ترکیب شده و خارج می شود. سیستم های سه تراشه ای در سینمای خانگی با کیفیت بالاتر و پروژکتورهای بزرگ سالن و سیستم های پروجکشن DLP Cinema در سینماهای دیجیتال وجود دارند.

پروژکتور LCD چگونه کار می کند؟

پروژکتورهای LCD از 3 سیستم فناوری LCD با همان نمایشگرهای LCD استفاده می کنند که برای ایجاد تصاویر در ساعت ها و سایر دستگاه های الکترونیکی استفاده می شود. این سیستم ترکیبی از سه نمایشگر کریستال مایع است، جایی که تصویری در یک فرآیند چند مرحله ای ایجاد می شود. یک منبع نور پرتوی از نور سفید را فراهم می کند، که به سه آینه (یا آینه های دو رنگ) به شکل خاص منتقل می شود تا فقط یک طول موج خاص نور را منعکس کند.

این مطلب را از دست ندهید   باتری پشتیبان ال این وان

در اینجا آینه ها منعکس کننده طول موج قرمز، آبی و سبز هستند. هر پرتو نور رنگی به یک صفحه LCD منتقل می شود که سیگنال الکتریکی دریافت می کند. این سیگنال به پنل می آموزد که چگونه پیکسل های نمایشگر را برای ایجاد تصویر مرتب کند. همین تصویر توسط سه پنل LCD ایجاد می شود، اما به دلیل تابش نور از طریق صفحه، هر یک دارای رنگ های مختلفی است. سپس تصاویر در یک منشور ترکیب می شوند و در نتیجه یک تصویر واحد با حداکثر 16.7 میلیون رنگ حاصل می شوند. سرانجام، تصویر از طریق لنز برای فرافکنی به یک صفحه منتقل می شود.

فناوری و منبع نور

فناوری DLP (بازتابنده) است. به جای عبور یک منبع نور از یک ماده LC، نور از DMD منعکس می شود. در یک پروژکتور DLP تک تراشه، نور لامپ وارد یک چشم ماهی معکوس می شود، از طریق یک چرخ رنگی می چرخد ​​، از زیر لنز اصلی عبور می کند و از یک آینه سطح جلو منعکس می شود، جایی که به DMD پخش می شود. از آنجا، نور یا وارد لنز می شود و یا از روی جلد بالایی به سمت پایین فرو می رود و به نورگیر تبدیل می شود تا نور لازم را جذب کند.

پروژکتورهای LCD از LCD انتقالی استفاده می کنند که به نور اجازه می دهد تا از طریق کریستال مایع عبور کند. در پروژکتورهای LCD همیشه سه صفحه LCD وجود دارد و آنها همیشه دستگاه انتقال نور هستند تا نمایشگر بازتابنده یا مستقیم

این مطلب را از دست ندهید   آموزش تعویض اسپیکر لپ تاپ ASUS Portable AiO PT2001

فن آوری DLP

فن آوری DLP به عنوان اگنوستیک منبع نور، می تواند به طور موثری از انواع منابع نوری استفاده کند. به طور معمول، منبع اصلی DLP یک واحد قابل تعویض لامپ قوس زنون با فشار بالا است. روش دیگر، پروژکتورهای DLP فوق کوچک یا پیکو از LED یا لیزر با قدرت بالا استفاده می کنند. برای پروژکتورهای LCD، لامپهای متال هالید با توجه به تولید دمای ایده آل رنگ و طیف وسیعی از رنگ، استفاده می شوند. لامپهای متال هالید کوچکتر، پروژکتورهای LCD را کوچکتر کرده و از این رو قابل حمل تر از بیشتر سیستمهای طرح ریزی دیگر هستند.

0/5 (0 نقد و بررسی)