نمایندگی آل این وان

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

فهرست مطالب

در زیر فهرستی از اجزای all in one که ممکن است باعث ایجاد نویزهای غیرعادی شوند، آورده شده است. برای تعیین اینکه چه اجزایی نویز ایجاد می‌کنند، بررسی کنید که چراغ‌های دستگاه‌های سخت‌افزاری، مانند درایو CD-ROM، با شنیدن نویز روشن نباشند. اگر فقط هنگام دسترسی به دستگاه با نویز بیش از حد مواجه می شوید، احتمالاً دستگاه باعث مشکل شما شده است. برای علت رفع ایجاد نویز all in one مقاله را مطالعه نمایید.

علت ایجاد نویز all in one

وجود انواع نویز ها و علت ایجاد نویز all in one

برای رفع علت ایجاد نویز all in one اگر نویز به صورت الگو، بوق های بلند یا کوتاه رخ دهد، ممکن است به آن کد بیپ گفته شود. هنگامی که یک ال این وان یک کد بیپ خاص را منتشر می کند، سعی می کند به شما بگوید که چه مشکل خاصی در all in one رخ می دهد. صفحه ما را در مورد کدهای بوق و معنای آنها برای کمک به عیب یابی و حل مشکل مشاهده کنید.

اگر در تمام مدت روشن بودن all in one صدای نویز را می شنوید، ممکن است یکی از دستگاه های زیر باشد. با خواندن هر یک از بخش های زیر مشخص کنید که چه دستگاهی باعث ایجاد نویز می شود.

CD-ROM، DVD یا درایو دیسک دیگری

CD-ROM و سایر درایوهای دیسک ممکن است هنگام دسترسی به درایو نویز ایجاد کنند. هنگام دسترسی به درایو CD-ROM، نویز درایو دیسک باید یک نویز چرخشی ملایم باشد و تنها زمانی ایجاد شود که به CD-ROM دسترسی داشته باشید.

تجربه هر یک از علائم زیر برای CD-ROM غیر طبیعی است.

  • بدون سر و صدا.
  • هنگام دسترسی به CD-ROM کلیک کنید.
  • هنگامی که به CD-ROM دسترسی ندارید یا دیسکی در درایو وجود ندارد صدا می دهد.
این مطلب را از دست ندهید   خرابی رایج مادربرد all in one

اگر هر یک از مشکلات بالا رخ داد، احتمالا درایو معیوب است و توصیه می کنیم آن را تعویض کنید.

علت ایجاد نویز all in one و خرابی فن ها

برای علت ایجاد نویز all in one بسیاری از ال این وانها دارای چندین فن برای کمک به تهویه اجزای ال این وان هستند. در زیر لیستی از فن هایی که باعث ایجاد نویز در all in one شما می شوند آورده شده است.

فن های کیس فن هایی هستند که معمولاً به جلو یا پشت ال این وان متصل می شوند. برای اکثر فن های کیس اضافی ایجاد نویز اضافی (معمولاً زمزمه کم) طبیعی است. با این حال، هر گونه صدای کلیک یا صدای بالا از هیچ یک از فن های کیس نباید شنیده شود. هنگامی که این اتفاق می افتد، نشانه خوبی است که فن از کار افتاده یا قبلاً از کار افتاده است.

فن CPU (هیت سینک)

برای علت ایجاد نویز all in one اگرچه بر روی همه all in one‌ها نصب نشده است، برخی از هیت سینک‌های all in one ممکن است دارای فن نیز باشند تا به خنک نگه داشتن پردازنده کمک کند. همچنین غیرمعمول نیست که هنگام کار روی لپ‌تاپ، یک فن از صدای آرام به صدای بلند برسد. اکثر ال این وانها و لپ تاپ ها سرعت فن را زمانی تنظیم می کنند که پردازنده بیشتر کار می کند یا ال این وان خیلی داغ می شود.

فقط باید انتظار شنیدن یک زمزمه خفیف از فن CPU را داشته باشید. در زیر مواردی وجود دارد که ممکن است باعث ایجاد نویز اضافی از طرف فن CPU شما شود.

  • فن CPU شل شده و باعث لرزش می شود.
  • برخورد کابل به فن باعث ایجاد لرزش می شود.
  • فن CPU بد است و باعث ایجاد نویز اضافی می شود.
این مطلب را از دست ندهید   راهنمای کامل به روزرسانی نرم افزار all in one

خرابی هارد دیسک و علت ایجاد نویز all in one

هارد دیسک ال این وان یک مشکل رایج برای نویز اضافی است. ایجاد نویز برای هارد دیسک طبیعی است. صداهای معمولی باید شنیده شوند شامل صدای زمزمه کم یا صدای سوت آرام.

صداهایی که نباید انتظار شنیدن آن ها را داشته باشید عبارتند از: کلیک تکراری (کلیک مرگ)، زمزمه بسیار قابل توجه، ضربه زدن، یا هر ضربه محکم. اگر هر یک از این صداها را می شنوید، توصیه می کنیم هارد دیسک را بررسی یا تعویض کنید، زیرا ممکن است خراب شود.

اگر صدای عجیب و غریبی از هارد دیسک می‌شنوید، اکیداً توصیه می‌کنیم در صورت از کار افتادن هارد دیسک، از تمام اطلاعات مهم نسخه پشتیبان تهیه کنید.

مودم Dial-up

برای علت ایجاد نویز all in one هنگام اتصال به اینترنت یا all in one دیگری، ممکن است صدای جیغ بلند یا صدای بلندی بشنوید. این نویز از بلندگوی مودم آنبورد می آید و به دلیل اتصال all in one شما به all in one دیگری ایجاد می شود. فقط زمانی باید شنیده شود که all in one شما در حال برقراری ارتباط با all in one دیگر است. برای گوش دادن به یک مودم شماره گیری روی دکمه پخش زیر کلیک کنید.

منبع تغذیه

منبع تغذیه می تواند باعث ایجاد نویز بیش از حد شود زیرا نه تنها برق را تامین می کند، بلکه تهویه را برای ال این وان نیز فراهم می کند. اگر فن در منبع تغذیه خراب یا کثیف شود، می تواند باعث ایجاد صدای بیش از حد شود.

این مطلب را از دست ندهید   بررسی علائم خرابی مادربرد ال این وان

اگر صدای بیش از حد از منبع تغذیه می آید، احتمالاً خراب یا بد است. توصیه می کنیم ابتدا فن را با استفاده از هوای فشرده تمیز کنید تا هرگونه گرد و غبار، کثیفی یا مو را از بین ببرید. اگر با این کار مشکل حل نشد، منبع تغذیه باید تعویض شود.

بیشتر بدانید: آموزش تعویض اسپیکر لپ تاپ ASUS Portable AiO PT2001

0/5 (0 نقد و بررسی)