نمایندگی آل این وان

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

فهرست مطالب

چگونه تشخیص دهیم منبع تغذیه ATX شما از بین رفته است

یک منبع تغذیه ATX یا PSU دارای یک کانکتور 24 پین برای انتقال انرژی است. علائم ATX در حال مرگ یا مردن با علائم PSU یکسان است و مشکلات عملیاتی را در رایانه شما به وجود می آورد – دستگاه اساساً برق مورد نیاز برای عملکرد خود را تأمین نمی کند.

علائم

از آنجا که PSU همه چیز را در سیستم شما با برق تأمین می کند، بنابراین به آن اجازه می دهد تا کار کند، مشکلات موجود در منبع تغذیه شما به مشکلات رایانه شما تبدیل می شود. ممکن است خاموشی یا قفل غیر قابل توضیح، گرمازدگی بیش از حد و برق گرفتگی غیرمعمولی را که در داخل یا خارج از کیس شنیده یا احساس می کنید، تجربه کنید. اگر منبع تغذیه کاملاً قطع شده باشد، رایانه شخصی شما نیز قطع خواهد شد. PSU بد یا مرده می تواند جرقه بزند یا سیگار بکشد یا حتی قطع کننده مدار خانه شما را قطع کند.

علل

موارد مختلفی می توانند باعث شکم شدن PSU ATX شما شوند، از جمله نقص تولید و آسیب. یک فن کوچک درون دستگاه در حین کار آن را خنک نگه می دارد و اگر این فن از کار بیفتد، می توان بیش از حد گرم و خراب شد. برق ورودی ناهموار، مانند امواج در اثر صاعقه، می تواند به خازن های قدرت داخل PSU آسیب برساند. یک PSU آسیب دیده می تواند بعضی اوقات نشانه های ظاهری خرابی قریب الوقوع را نشان ندهد تا اینکه روزی قطعه از بین می رود.

این مطلب را از دست ندهید   تعویض سینک گرما Asus

آزمایش کردن

اگر مطمئن هستید که خروجی PSU به خوبی وصل شده است، آن را از دیوار جدا کرده و آن را از مادربرد جدا کنید. دوشاخه اتصال 24 پین در PSU دارای یک سیم سبز و تعدادی سیم سیاه است. یک گیره کاغذ را باز کرده و به شکل U درآورید و یک سر آن را به اتصال زیر سیم سبز و انتهای دیگر را به اتصال زیر یکی از سیم های سیاه وارد کنید. هر کلید برق PSU را خاموش کرده و واحد را دوباره به یک پریز برق وصل کنید. کلید برق واحد را روشن کنید. اگر اتفاقی نیفتد، PSU کاملاً مرده است و نیاز به تعویض دارد. اگر فن بچرخد، مقداری برق دریافت می کند. برای بررسی ولتاژ خروجی PSU و مقایسه آن با مشخصات تبلیغاتی واحد، از ولت متر استفاده کنید. اگر به شدت متفاوت است یا بیش از چند ولت متفاوت است، PSU را جایگزین کنید.

هشدار

هنگامی که توان خروجی PSU خود را آزمایش می کنید، هرگز تسلیم وسوسه بازکردن واحد نشوید. خازن های برق درون جعبه کوچک سطح ولتاژ بالا را دارند و یک حرکت غلط می تواند شوک خطرناکی ایجاد کند. واحدهای برق به طور کلی قابل تعمیر نیستند، بنابراین اگر شک دارید که واحد شما در حال مرگ است یا قبلاً از کار افتاده است، آن را با واحدی به اندازه کافی پرقدرت جایگزین کنید تا نیازهای برق رایانه شما را تأمین کند. PSU نامناسب می تواند به سایر اجزای رایانه آسیب برساند، بنابراین ممکن است لازم باشد سایر اجزای خود را پس از یافتن یک واحد جایگزین آزمایش کنید.

این مطلب را از دست ندهید   بررسی علت خرابی کامپیوتر all in one
0/5 (0 نقد و بررسی)