نمایندگی آل این وان

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

فهرست مطالب

10 دلیل اینکه ال این وان شما به کندی کار می کند

10 دلیل اصلی که ال این وان شما به آهستگی کار می کند و نحوه رفع مشکلات مختلف کاربر، سخت افزار و نرم افزار را برای عملکرد فوری و بهبود سرعت رایانه، کشف کنید.

کاربر

1) برنامه های راه اندازی بسیار زیاد است

تا زمانی که رایانه را روشن نکنید، بسیاری از برنامه ها به طور خودکار اجرا می شوند. اکثر این برنامه ها (به استثنای نرم افزار امنیتی شما، به عنوان مثال) نیازی به باز شدن درست هنگام بوت شدن رایانه شما ندارند – از این رو زمان راه اندازی طولانی تر است.

2) فاصله زمانی بین راه اندازی مجدد

خاموش کردن یا راه اندازی مجدد ال این وان حافظه پنهان حافظه را پاک می کند، که معمولاً منجر به یک ال این وان سریع تر و با پاسخگویی بیشتر می شود. اگر چند روزی است که از آخرین باری که به طور کامل برق خود را خاموش کرده اید گذشته است، فکر خوبی است که کمی به ال این وان خود استراحت دهید.

3) برنامه های زمینه ای بسیار زیاد است

برنامه ها ممکن است در پس زمینه اجرا شوند و مقدار قابل توجهی از قدرت پردازش را مصرف کنند – بدون اینکه حتی خودتان متوجه آن باشید. بررسی کنید که هر برنامه از چه مقدار پردازش استفاده می کند و برنامه هایی که نیازی به اجرا ندارند را ببندید.

سخت افزار

4) هارد دیسک تقریبا پر است

ممکن است مدتها قبل از پر شدن هارد دیسک خود متوجه مشکلات عملکرد شوید. پرونده هایی که برای کارکردن برنامه ها مورد نیاز هستند در هارد دیسک ذخیره می شوند، بنابراین با پر شدن فضای ذخیره سازی در هارد دیسک، ممکن است ال این وان شما با سرعت کمتری کار کند.

این مطلب را از دست ندهید   آموزش تعویض مادربرد لپ تاپ ASUS Portable AiO PT2001

5) حافظه کافی نیست

بسته به مدت طولانی بودن ال این وان و نحوه استفاده از آن، ممکن است لازم باشد حافظه (RAM) خود را افزایش دهید. به طور کلی، 8 گیگابایت برای اکثر کاربران کافی است، اما ممکن است این مورد برای موارد مختلف استفاده متفاوت باشد.

6) پردازنده بیش از حد گرم می شود

همانطور که پردازنده شما عملکردهای عادی خود را انجام می دهد، داغ می شود. به همین دلیل رایانه شما یک فن دارد – برای خنک کردن پردازنده. اگر پردازنده شما بیش از حد گرم شده است، بررسی کنید که فن مانعی ندارد، تمیز و عاری از آوار است و عملکرد آن درست است.

7) هارد دیسک تکه

وقتی پرونده ها روی آن نوشته می شوند تا فضای موجود در هارد دیسک شما را آزاد کنند، ممکن است پرونده های تازه ذخیره شده تکه تکه شوند. این بدان معنی است که تکه های پرونده یا قطعات می توانند در مکان های مختلفی وجود داشته باشند، بنابراین هنگام باز کردن پرونده، پردازنده (CPU) مجبور است تمام قطعات جداگانه را از بخشهای مختلف دیسک سخت بازیابی کند. اگر باز کردن پرونده بیش از حد معمول طول می کشد، تجزیه و تحلیل دیسک ممکن است کمک کند.

8) خرابی سخت افزار

این امکان وجود دارد که رایانه شما به کندی کار کند زیرا یکی از اجزای شما خراب است. این هارد دیسک، RAM، CPU یا یک جز دیگر باشد، مواردی وجود دارد که ممکن است قادر به تعویض یا ارتقا باشید. با این حال، احتمالاً بهترین اقدام خرید رایانه جدید است.

این مطلب را از دست ندهید   تعویض عنصر نگهدارنده فن

نرم افزار

9) ویروس دارید

ویروس یا بدافزار می تواند باعث کندی عملکرد رایانه شما شود. اگر نرم افزار آنتی ویروس نصب کرده اید، رایانه خود را اسکن کنید. همچنین توصیه می شود علاوه بر اسکن ویروس، اسکن بدافزار را نیز انجام دهید.

10) نرم افزار باید به روز شود

سیستم عامل های نرم افزاری مختلفی وجود دارد که در طول روز از آنها استفاده می کنید و مهم این است که اطمینان حاصل کنید که از آخرین نسخه هرکدام استفاده می کنید. اگر رایانه شما به آهستگی در حال کار است، ممکن است لازم باشد آخرین نسخه ویندوز و همچنین مرورگری را که استفاده می کنید بارگیری کنید.

0/5 (0 نقد و بررسی)