نمایندگی آل این وان

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

فهرست مطالب

راهنمای بررسی علل خرابی کامپیوتر all in one

علت خرابی کامپیوتر all in one/ اکثر کامپیوتر all in one در طول زمان دچار مشکل می شوند. اما به راحتی با داشتن دانش پایه می توانید خودتان تعمیرات را اغاز نمایید.  دقیقاً به همین دلیل است که ما اینجا هستیم. امروز فهرستی از مواردی که احتمال خرابی در رایانه وجود دارد، نحوه شناسایی و رفع مشکل و هر کاری که می توانید برای جلوگیری از آن انجام دهید را به شما ارائه خواهم داد.

علت خرابی کامپیوتر all in one

سیستم عامل

بدیهی است که این سخت افزار نیست، اما محتمل ترین چیز برای شکستن است و بنابراین ارزش ذکر و آماده شدن برای آن را دارد. با این حال، رفع مشکلات سیستم عامل یک موضوع بسیار مهم است. بدافزار عامل شماره یک است، بنابراین من به شما پیشنهاد می کنم قبل از اینکه واقعاً به آن نیاز داشته باشید، یک نسخه از راهنمای حذف بدافزار رایگان ما را بردارید.

درایورهای نادرست یکی دیگر از مشکلات رایج است که مانع از بوت شدن صحیح سیستم عامل شما می شود و رفع این مشکل مستلزم راه اندازی به حالت ایمن و حذف درایورهای متخلف است.

نکته حرفه ای: حتی اگر اتفاق فاجعه بار و غیرقابل بازیابی برای ویندوز بیفتد، همیشه می توانید دوباره نصب کنید. پارتیشن بندی درایو خود برای جداسازی داده ها از فایل های سیستم، این فرآیند را بدون دردسر می کند. هنگامی که به حالت کار برگشتید، یک تصویر کامل از درایو سیستم خود ایجاد کنید تا در آینده به سادگی آن را بازیابی کنید و در عرض چند دقیقه دوباره یک سیستم کاملاً کار کند. تینا در سال 2009 چند راه برای انجام یک تصویر کامل از سیستم نشان داد که هنوز هم مرتبط هستند.

این مطلب را از دست ندهید   آنتن بلوتوث all in one iMac 27

منبع تغذیه

معمولاً اولین قطعه سخت افزاری به دلیل قطعات الکترونیکی ارزان، سوخته یا نشتی خازن ها یا نوسانات برق ناشی از طوفان های الکتریکی است. اگر بیش از یک نفر در اطرافتان دراز کشیده باشید، تشخیص ساده است. فقط آنها را عوض کنید علائم یک منبع تغذیه نامناسب متعدد است:

  • روشن نشدن
  • راه اندازی مجدد و قفل شدن خود به خود.
  • خرابی برخی از اجزای داخلی (هارد دیسک یا فن ها نمی چرخد).
  • گرم شدن بیش از حد به دلیل خرابی فن
  • شوک الکتریکی از کیس.
  • دود.

با فرض اینکه هیچ آسیب داخلی دیگری ایجاد نشده است، رفع مشکل یک مورد ساده برای خرید یک منبع تغذیه جدید است. چهار پیچ وجود دارد که PSU واقعی را روی کیس نگه می‌دارد و تعداد زیادی سیم برق به مادربرد و هر جزء اصلی منتهی می‌شود. در صورت نیاز، یک شکسته را بردارید و مطمئن شوید که تمام اتصالات مناسب را دارد – به خصوص مادربرد 20/24 پین و برق SATA برای هارد دیسک به جای مدل قدیمی 4 پین.

هارد دیسک

دیسک‌های سخت حاوی قطعات متحرک زیادی هستند – صفحات فلزی که با هزاران دور در ثانیه می‌چرخند و یک سر دقیق برای خواندن داده‌های آن‌ها حرکت می‌کند – بنابراین فرسودگی و پارگی قابل انتظار است. هر نوع ضربه ای نیز ممکن است باعث خراشیدگی شود که منجر به دیسک غیرقابل خواندن شود.

به طور کلی، یک هارد دیسک معیوب در سه ماه اول از کار می افتد. هنگامی که از آن گذشتید، منتظر یک زندگی طولانی و سالم باشید. مشکلات هارد دیسک نیز می تواند به روش های مختلفی ظاهر شود، از خواندن کند فایل های بزرگ تا خرابی های تصادفی. با خرابی های سخت افزاری مهم، حتی ممکن است بشنوید که هارد دیسک به طور فیزیکی خودش را خرد می کند، یا با صدای بلند کلیک می کند که هد خوانده شده تلاش می کند و نمی تواند در جای خود حرکت کند. گاهی اوقات وقت دارید ابتدا برخی از داده های خود را جمع آوری کنید، اغلب نه.

این مطلب را از دست ندهید   آموزش تعویض بلندگوی راست all in one iMac Intel 20

تعویض درایو واقعی بی اهمیت است و فرصت خوبی برای ارتقا به ظرفیت بیشتر است. مشکل از داده هاست. در بیشتر موارد، می توان با اطمینان گفت که بدون هزینه ده ها هزار دلاری برای خدمات تخصصی، کاملا غیرقابل بازیابی است. ما واقعاً نمی‌توانیم بیشتر تأکید کنیم که گرفتن نسخه پشتیبان منظم از داده‌های شما چقدر حیاتی است. حساب شخصی من را از سیستم پشتیبان سه گانه ای که برای مک خود در نظر گرفته ام بخوانید.

فن ها

باز هم، قطعات متحرک می‌توانند منجر به سایش شوند، و ممکن است با حرکت مداوم، اتصالات شل شوند. مشکلات فن می‌تواند با گرم شدن بیش از حد ظاهر شود – که کامپیوتر all in one شما باید به طور خودکار خاموش شود تا از خود محافظت کند – یا معمولاً به شکل یک چرخش بلند (گاهی اوقات با ضربه زدن به کیس برطرف می‌شود – اما این کار را نکنید!)

برای تعمیر یک فن معیوب، کیس خود را باز کنید و تشخیص دهید کدام فن در حال چرخش نیست یا صدا دقیقاً از کجا می آید. تجمع گرد و غبار نیز می تواند دلیل انسداد باشد، بنابراین شما واقعاً باید هر شش ماه یک بار یا بیشتر فن ها را تمیز کنید. به یاد داشته باشید که یک فن بدون چرخش ممکن است ناشی از منبع تغذیه معیوب باشد، بنابراین قبل از تشخیص فن معیوب، ابتدا PSU را تعویض کنید.

اگر فن CPU شما باعث این مشکل شده است، باید یک خنک کننده CPU جایگزین بخرید و آن را با مقداری ترکیب انتقال حرارت مجدداً قرار دهید. این یک تعمیر نسبتا پیشرفته است و ممکن است لازم باشد مادربرد خود را به طور کامل حذف کنید تا آن را به درستی انجام دهید. فن های کیس به مدل مورد نظر بستگی دارند. برخی از آنها گیره های پلاستیکی سفارشی دارند که فن را به کیس متصل می کند که یافتن آنها سخت است. اگر می توانید یک فن جایگزین پیدا کنید، یعنی.

این مطلب را از دست ندهید   آشنایی با 6 مشکل رایج کامپیوتر

مادربرد

اگرچه هیچ قطعه متحرکی بر روی مادربرد وجود ندارد، من در طول سال‌ها با موارد متعددی برخورد کرده‌ام که در آن خازن‌ها برآمدگی یا نشت الکترولیت دارند – اینها معمولاً به دلیل ارزان بودن قطعات است. اینها بر مک‌ها و رایانه‌های شخصی برندهای مختلف تأثیر گذاشته‌اند، و تعمیر آنها مطمئناً کار آسانی نیست – شامل لحیم‌کردن موارد معیوب و جایگزینی آنها با موارد جدید است. نرخ موفقیت من با این نوع تعمیر حدود 50٪ بوده است، بنابراین اگر از آهن لحیم کاری راضی هستید، ممکن است ارزش امتحان کردن را داشته باشد. در غیر این صورت مادربرد را تعویض کنید.

عملکرد ال این وان با ویندوز 10 و 8

تعمیر آل این وان خود را به کارشناسان واحد فنی ما بسپارید.

0/5 (0 نقد و بررسی)