نمایندگی آل این وان

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

فهرست مطالب

اجزای داخلی All in one

All in one در واقع فناوری جدیدی است که امروزه به چشم می خورد این فناوری در واقع حدواسط بین لپ تاپ و کامپیوتر می باشد. به طور کلی این فناوری به این گونه است که از نظر نظم و فشردگی به لپ تاپ شباهت دارد و از نظری شبیه به کامپیوتر می باشد. در محصولات All in one کیس های کامپیوتری دیده نمی شود و با توجه به این قابلیت کاربران زیادی به دنبال خرید این دستگاه کاربردی و در عین حال جمع و جور هستند تا علاوه بر ظاهر از کیفیت بالا نیز استفاده نمایند.

تعویض هارد دیسک

در این مقاله در رابطه با اجزای داخلی All in one اطلاعاتی را در اختیار شما قرار می دهیم.

مادر برد

اولین و مهمترین اجزای داخلی All in one مادر برد است. مادربرد برد اصلی مدار All in one است. این یک صفحه نازک است که دارای CPU ، حافظه ، اتصالات هارد و دیسک های نوری ، کارت های انبساط برای کنترل فیلم و صدا و اتصالات به درگاه All in one شما (مانند پورت USB) است. مادربرد به طور مستقیم یا غیرمستقیم به هر قسمت از All in one وصل می شود.

واحد پردازش اطلاعات CPU

واحد پردازش مرکزی (CPU) که ​​به آن یک پردازنده نیز گفته می شود ، در داخل مانیتور All in one و در مادربرد قرار دارد. بعضا مغز رایانه نامیده می شود و کار آن انجام دستورات است. هر زمان که یک کلید را فشار دهید ، روی ماوس کلیک کنید یا برنامه ای را شروع کنید ، شما دستورالعمل هایی را به CPU ارسال می کنید.

این مطلب را از دست ندهید   تعویض پایه نگهدارنده Lenovo 

CPU معمولاً یک مربع سرامیکی دو اینچی با تراشه سیلیکون است که در داخل آن قرار دارد. تراشه معمولاً به اندازه یک تصویر کوچک است. CPU درون سوکت CPU مادربرد قرار دارد که توسط سینک گرما پوشانده شده است ، شیئی که گرما را از CPU جذب می کند.

سرعت پردازنده در مگا هرتز (MHz) یا میلیون ها دستورالعمل در ثانیه اندازه گیری می شود. و گیگا هرتز (گیگاهرتز) یا میلیاردها دستورالعمل در ثانیه. پردازنده سریعتر می تواند دستورالعمل ها را با سرعت بیشتری اجرا کند. با این حال ، سرعت واقعی All in one به سرعت بسیاری از اجزای مختلف بستگی دارد ( نه فقط پردازنده).

RAM

RAM حافظه کوتاه مدت سیستم شما است. هر وقت رایانه شما محاسبات را انجام می دهد ، داده ها را به طور موقت در RAM ذخیره می کند تا در صورت نیاز از آن استفاده نماید.

این حافظه کوتاه مدت هنگام خاموش کردن دستگاه از بین می رود. اگر در حال کار روی یک سند ، صفحه گسترده یا نوع دیگری از پرونده هستید ، برای جلوگیری از از دست دادن آن باید آن را ذخیره کنید. وقتی یک فایل را ذخیره می کنید ، داده ها روی هارد دیسک نوشته می شوند ، که به عنوان ذخیره طولانی مدت عمل می کند.

RAM در مگابایت (مگابایت) یا گیگابایت (GB) اندازه گیری می شود. هرچه رم بیشتری داشته باشید ، کارهایی که دستگاه شما همزمان می تواند انجام دهد بیشتر است. اگر رم کافی ندارید ، ممکن است وقتی چندین برنامه را باز کردید ، دستگاه شما کند می شود. به همین دلیل ، بسیاری از افراد برای بهبود عملکرد ، رم اضافی را به دستگاه های خود اضافه می کنند.

این مطلب را از دست ندهید   علائم از بین رفتن منبع تغذیه ATX

هارد دیسک

هارد دیسک جایی است که نرم افزار ، اسناد و سایر پرونده های شما ذخیره می شوند. هارد دیسک ذخیره سازی طولانی مدت است ، به این معنی که داده ها هنوز هم ذخیره می شوند حتی اگر دستگاه را خاموش کنید یا اتصالات برق آن را جدا کنید.

وقتی برنامه ای را اجرا می کنید یا یک پرونده را باز می کنید ، رایانه برخی از داده های هارد را بر روی RAM کپی می کند. هنگامی که یک فایل را ذخیره می کنید ، داده ها به هارد دیسک کپی می شوند. هرچه هارد دیسک سریعتر باشد ، All in one شما سریعتر می تواند برنامه های خود را راه اندازی و بارگیری کند.

کارت صدا

کارت صدا – که به آن یک کارت صوتی نیز گفته می شود – مسئول آنچه شما در بلندگوها یا هدفون ها می شنوید است. بیشتر مادربردها صدای یکپارچه دارند ، اما می توانید برای داشتن صدای با کیفیت بالاتر به کارت صدا اختصاصی ارتقا دهید.

کارت شبکه در All in one

کارت شبکه به دستگاه شما اجازه می دهد تا از طریق شبکه ارتباط برقرار کرده و به اینترنت دسترسی پیدا کند. این می تواند با یک کابل اترنت یا از طریق اتصال بی سیم (که اغلب Wi-Fi نامیده می شود) متصل شود. بسیاری از مادربردها اتصالات شبکه داخلی دارند و یک کارت شبکه نیز می تواند به یک شکاف توسعه اضافه شود.

پورت ها

پورت ها در All in one نیز دیده می شوند تا به راحتی بتوانید اطلاعات را انتقال دهید. اگرچه در این دستگاه معمولاً دارای درگاه های کمتری برای صرفه جویی در فضا هستند اما پورت های ضروری را می توان یافت. با این حال ، ممکن است برخی از درگاه ها متفاوت باشند ، و برای استفاده از آنها ممکن است به آداپتور نیاز داشته باشید.

این مطلب را از دست ندهید   تعویض کارتWiFi  Mac 27
0/5 (0 نقد و بررسی)